Az Alstom Magyarországon egy új, 600 millió forintos logisztikai központ fejlesztésébe fogott. Az új létesítmény célja, hogy korszerűsítse a szállítási és logisztikai folyamatokat, ezzel hozzájárulva a hatékonyabb működéshez és a fenntartható fejlődéshez.

Az Alstom mátranováki forgóvázkeret gyára bejelentette, hogy 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével lép a fenntarthatóság irányába, így csökkentve áramfogyasztásának környezeti lábnyomát. A tervezett 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát fogja megújuló energiaforrásból biztosítani, ezzel hozzájárulva a zöld energia használatának növeléséhez.
Az Alstom mátranováki gyárának éves villamosenergia-igényének 23 százalékát zöldárammal fedező fejlesztés keretében a szakemberek 6600 négyzetméternyi napelemet fognak telepíteni. Ezek a napenergia hasznosítására szolgáló rendszerek jelentős lépést jelentenek a fenntarthatóság felé, és hozzájárulnak a gyár környezeti lábnyomának csökkentéséhez.
Évente 1600-1700 megawattóra zöldenergiát fognak szolgáltatni a gyár számára, ezzel hozzájárulva a fenntartható fejlődéshez.
amivel a telephely 617 tonna károsanyagkibocsátástól kíméli meg a környezetet évente. A beruházás onsite PPA konstrukció keretében valósul meg, az E.Onnal kötött 15 éves partnerség keretében - olvasható a cég kozleményében.
A mátranováki gyár története négy évtizeddel ezelőtt kezdődött, amikor megkezdődött a forgóvázkeretek gyártása a metró- és vasúti járművekhez. Ezek a keretek alapvető szerepet játszanak, mivel ide csatlakoznak a tengelyek, rugók és fékek, így minőségük kulcsfontosságú a vasúti közlekedés biztonságos működése szempontjából. A gyártási folyamat során a mátranováki szakemberek olyan összetett és magas szintű kombinált hegesztési technikákat alkalmaznak, amelyek messze meghaladják az általános ipari elvárásokat.
Ma már a Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.
Az Alstom több mint 20 éve van jelen Magyarországon, az ország egyik legnagyobb metrószerelvény-beszállítója, a budapesti metrószerelvények 50 százalékát gyártotta a 2-es valamint a 4-es metróvonalra, és az utóbbin közlekednek az első vezető nélküli metrók Közép- és Kelet-Európában. Emellett a MÁV 25 db Traxx mozdonyt üzemeltet saját állományban, illetve számos további bérelt Alstom villamosmozdony fut Magyarországon. A vállalat modernizálta a MÁV-Start 59 elektromos motorvonatát is a legmodernebb ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel, amelynek köszönhetően ezek a szerelvények a korábbinál biztonságosabban és jóval hatékonyabban közlekedhetnek a magyar vasúti vonalakon - közölték.