Fedezd fel a BMW-t, amelyre mindig is vágytál, de eddig talán nem is sejtetted, hogy létezik.


Fekete, négyajtós és négyhengeres – első ránézésre nem tűnik különösebben figyelemfelkeltőnek ez az E36-os BMW. Azonban a 318is Class II Motorsport Edition egy különleges ritkaság a maga nemében, egy olyan homologizációs változat, melynek létezése csak a legelkötelezettebb autós fanatikusok szemét csillogtatja meg. Aki ismeri a részleteket, az tudja, hogy ez a gép nem csupán egy egyszerű jármű, hanem a motorsport világának egy kicsinyke darabja, tele történettel és szenvedéllyel.

Egyre látványosabban múlik el az a korszak, amikor az E36-osokat fillérekért adják, majd szétkenik a szalagkorláton vagy felcsavarják egy villanyoszlopra. A harmadik generációs 3-as BMW első darabjai már veteránok, ezzel együtt pedig felbukkantak az olyan ínyencségek is, mint a 318is homologizációs limitált szériája.

Leginkább a hathengeres E36-os modellek értéke tapasztalható jelentős növekedésnek, hiszen ezek testesítik meg a BMW klasszikus élményét. Ugyanakkor nem szabad alábecsülni a 318is-t sem, amely az 1,8 literes, M42-es motorjával 140 lóerőt és 175 Nm nyomatékot produkál. E teljesítményével nem áll olyan távol a nehezebb 320i-től. A motor könnyű súlya kiváló egyensúlyt biztosít ennek a 3-asnak, és karaktere arra ösztönzi a vezetőt, hogy élvezettel pörgesse 6000 fordulat fölé.

1994 júliusában az FIA pecsétet nyomott a homologizációs dokumentumokra, melyeket az ADAC Cup FISA Class II-es szabályai alapján nyújtott be a BMW. Ennek értelmében az autóból 2500 darabos szériát kellett gyártaniuk. A 318is Class II Motorsport Edition-ök közül éppen a Kozmosz fekete fényezésű a leggyakoribb, ebből 1197 készült, viszont nagyon ritka az Alpesi fehér, abból csak 17 példány van.

A BMW 318is esetében a tuning kultúra klasszikus elemei keltek életre, mégpedig nem mostanában, hanem 1994-ben. Az autóhoz járó Motorsport Edition M csomag nem csupán a teljesítményről szólt, hanem olyan stílusos kiegészítőkkel is megáldották, mint az M3 GT és az M3 Lightweight modellekből származó splitter és a több részből álló hátsó szárny. Az 16 colos ötküllős alufelnik látványos megjelenést kölcsönöznek, míg az ültetett futóművet a legendás Nürburgringen finomhangolták. A gyári Bilstein lengéscsillapítók pedig a sportos vezetési élményt szolgálják, így a 318is nem csupán egy autó, hanem az autós kultúra egy korszakának ikonja.

Az utastér igazi sportos hangulatot áraszt, hiszen az M-es trikolórral díszített, állítható laphosszúságú sportülések mellett a bőrbe varrt, háromküllős kormány is magára vonja a figyelmet. A kesztyűtartó felett büszkén helyezkedik el a Motorsport Edition jellegzetes zászlós plakettje, míg a középkonzolon a kétzónás klímaberendezés gombjai sorakoznak a kazettás rádió alatt. Ráadásul a kilométeróra mindössze 56 ezer kilométert mutat, így ez a 318is kiváló állapotban várja új gazdáját – egy igazi gyűjtői kincs, ami a sportautók szerelmeseinek álma!

Related posts