A hóval borított káosz végre elindítja a régóta várt átalakulásokat a MÁV-nál.
A MÁV célja, hogy felgyorsítsa és kibővítse az országos haváriaközpont fejlesztését, amely január elsejétől teljes körűen működni fog, lefedve a vasúti és autóbuszos közlekedést is. Ezt a hírt a MÁV-csoport vezérigazgatója osztotta meg egy közösségi média videóban.
Hegyi Zsolt véleménye szerint a pénteki események egyértelműen rávilágítottak arra, hogy miért elengedhetetlen a haváriaközpont létrehozása a MÁV-csoport keretein belül. A kelenföldi műszaki krízishelyzet pedig további bizonyítékot szolgáltat arra, hogy sürgősen szükség van a haváriaközpont előkészítésének felgyorsítására.
A központ biztosítja a gyorsbeavatkozó egységek, az utasok tájékoztatása, valamint a pótló- és mentesítő járatok koordinálásának országos szintű hatékonyságát.
- fűzte hozzá.
Hegyi Zsolt megköszönte az utasok türelmét és kitartását, a szolgálatot teljesítő kollégáinak pedig azt, hogy igyekeztek gyors és érdemi megoldást találni a problémákra. Kijelentette: amit a MÁV csoport jelenlegi szervezeti és működési keretei között meg lehet tenni, azt megtették pénteken a kelenföldi felsővezetékszakadás következményeinek kezelésére, de a központ teljes működése minden ilyen helyzet kezelését gyorsabbá, pontosabbá és előrelátóbbá teszi majd.
Péntek délután Kelenföld állomáson leszakadt a felsővezeték-hálózat egy része, ami gyakorlatilag Budapestet órákra elvágta a dunántúli vasútvonalaktól, sem Győr felé, sem Székesfehérvárra, sem Pécsre nem volt lehetséges a közlekedés.
Mindez akkor történt ráadásul, amikor a legtöbben szeretnének utazni. Ha van krízis a vasúti közlekedésben, akkor ez biztosan az - fogalmazott, hozzátéve, hogy ha a vasúti közlekedés nem lehetséges, akkor csak egyetlen opció marad, pótlóbuszokat kell indítani.
„Kérlek, formáld át a szöveget, hogy egyedi legyen!” – kérte Hegyi Zsolt.
Az autóbuszos és vasúti közlekedés együttműködése egy új jövőképet vetített elénk, amely az integrációval kapcsolatos reményeinket tükrözi a januári időszak után – nyilatkozta a vezérigazgató. Hangsúlyozta, hogy bár tisztában van azzal, hogy az utasok hosszú ideig várakoztak, és az utazási idő is jelentősen túllépte a várakozásokat, a zökkenőkkel teli, de mégis létező közlekedési rendszer mögött tízezer ember fáradhatatlan és összehangolt munkája rejlik.
A zord időjárás nem kímélte a MÁV-ot sem: számos helyszínen kidőlt fák, vezetékszakadások, biztosítóberendezési hibák, gázolások és egyéb problémák nehezítették meg a vonatközlekedést. A Volánbusz és a BKK is hasonló nehézségekről számolt be, hiszen több buszjárat elakadt, így sok esetben járatok maradtak ki, vagy jelentős késéssel közlekedtek. Ha szeretné megtudni, milyen kihívásokkal kellett szembenéznie az országnak az év első havazásán, kattintson ide a részletekért >>>