A légiutas-kísérők körében a válaszadók 87%-a félelemmel tekint a következő dologra: a repülőutak során jelentkező hihetetlen kockázatok.


A lítium-ion akkumulátorok okozta tüzek szinte heti rendszerességgel fordulnak elő utasszállító repülőgépeken, figyelmeztet az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA). Az ilyen balesetek kockázatai miatt az FAA arra kéri az utasokat, hogy az akkumulátorokat kézipoggyászban szállítsák.

A lítium-ion akkumulátorok kiemelkedő teljesítményükkel hódítják meg a piacot, ám a repülőgépek fedélzetén komoly biztonsági aggályokat vetnek fel.

Az FAA adatai szerint 2024-ben eddig 69 igazolt esetben fordult elő olyan incidens, amely az akkumulátorok által okozott füstöt, tüzet vagy szélsőséges hőtermelést eredményezett.

Ezek közül 61 utasszállító repülőgépen történt incidens. Noha ez a szám kissé elmarad a tavalyi 78 esettől, az év még nem ért véget, és további hét eset is folyamatban van a vizsgálat alatt - számolt be róla a Quartz.

Az incidensek túlnyomó többsége az akkumulátorok vagy akkumulátorcsomagok hibáira vezethető vissza, azonban az e-cigaretták, laptopok és mobiltelefonok is számos baleset forrásai voltak. Egy 800 légiutas-kísérő körében végzett felmérés alapján a megkérdezettek 87%-a kifejezte aggodalmát az ilyen eszközök által rejlő potenciális veszélyekkel kapcsolatban.

Az FAA ajánlása szerint az akkumulátorral működő készülékeket érdemes kézipoggyászban hozni a fedélzetre. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy tűz esetén az utasok gyorsan észleljék és elolthassák a lángokat, mivel a csomagtérben gyakran nem áll rendelkezésre megfelelő lehetőség erre.

Az akkumulátortüzek rendkívül veszélyes jelenségek, mivel a lítium gyorsan lángra lobban, ha oxigénnel érintkezik. Ezen kémiai reakciók következtében az ilyen tüzek oltása igencsak komplikált feladat, hiszen a hagyományos módszerek nem mindig hatékonyak.

Related posts