Budapest közlekedése a második legrosszabb helyet foglalja el a rangsorban.


A holland TomTom legfrissebb jelentése szerint 2024-ben 46 százalékkal nőtt a torlódások miatti időveszteség Budapest belső kerületeiben. Az autósok éves szinten átlagosan 110 órát töltenek dugóban, ami jelentősen meghaladja Bécs, Prága vagy Varsó adatait. A régióban csak Bukarest mutat kedvezőtlenebb mutatókat.

Budapest közlekedési infrastruktúrája több szempontból is elmarad a hasonló méretű városokétól. A közúti kapacitások gyakran nem elegendőek, a P+R parkolók hálózata gyenge, és a kerékpárutak sem felelnek meg a modern elvárásoknak. Miközben a forgalom folyamatosan növekszik – az autók száma az utolsó egy évtizedben 26%-kal nőtt –, a közlekedési fejlesztések nem tartanak lépést a város folyamatosan változó igényeivel.

Más európai városok, mint például Bécs és Prága, sikeresen alakították ki körgyűrűiket, széles körútjaikat és integrált közlekedési rendszereiket, amelyek jelentős mértékben javították a közlekedési helyzetüket. Ezzel szemben Budapest jelenleg nem rendelkezik olyan átfogó fejlesztési stratégiákkal, amelyek egyidejűleg növelnék a közúti kapacitásokat és elősegítenék a fenntartható közlekedési megoldásokat.

A közlekedési nehézségek csökkentésére a szakértők az alábbi intézkedéseket ajánlják:

Budapest közlekedési állapota aggasztó, és a jelenlegi forgalmi dugók hosszú távon nem tarthatók fenn. A város vezetésének párhuzamosan kellene foglalkoznia a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével és a fenntarthatósági célok megvalósításával, miközben a lakosok számára konkrét és kézzelfogható megoldásokat kell kínálniuk. A TomTom által készített jelentés világosan jelzi: ha nem történik valós változás, Budapest egyre inkább a bukaresti közlekedési problémák irányába halad, amit mindenképpen el kellene kerülni – figyelmeztet a Magyar Autóklub.

Related posts