A Red Bull úgy véli, hogy számos félrevezető információ terjed az autójuk kapcsán.


Az új autója bejáratakor sokak figyelmét felkeltette, hogy a Red Bull szinte teljesen megőrizte a tavalyi modell külső megjelenését. Christian Horner azonban hangsúlyozta, hogy ez a benyomás téves, és számos, belső változtatás történt a járműn.

Az autók részleteinek fürkészésére specializálódott szakértők kedden úgy értékeltek, hogy a Red Bull RB21-es modellje legfeljebb nagyon apró részletekben tér el az RB20-tól, és koncepcionálisan, például a légáramlás terelésére vonatkozó megoldásokkal nem alkalmazott lényeges újításokat.

A bikások csapatfőnöke azonban azt állítja, hogy a kocsi megújult, csak ez nem annyira látszik kívülről. "A jelenlegi szabályrendszer végéhez közeledve egyértelmű, hogy az autók külsőre nagyon hasonlítanak egymásra, jobban, mint korábban. Azt hiszem, a Ferrari kicsit kilóg ebből, de minden idényben lehet apró előnyökre szert tenni" - mondta Horner.

Az autónk külső dizájnja teljesen megújult az előző évhez képest, bár első ránézésre hasonlónak tűnik. Az autóépítési filozófiánk is változatlanul megmaradt. Észrevehetik, hogy más modellek külseje is egyre inkább hasonlít a miénkre. Nagyon sikeres telet zártunk, és alaposan felkészültünk a következő kihívásokra. Noha a jármű külseje nem sokban különbözik a tavalyitól, számos területen, főként a nem látható elemek tekintetében, apróbb módosításokat eszközöltünk.

Verstappent meglepetések érték a Red Bull első tesztnapján

Ezzel az autóval indítjuk a szezont, és bár valószínűleg kisebb finomításokat végzünk előtte, a fő versenyautónk Melbourne-ba való utazásra készül. Igaz ugyan, hogy a külső szem számára szinte észrevétlenek azok a finom ívváltozások és anyagszerkezeti módosítások, amelyek révén sikerült csökkenteni az autó tömegét.

Természetesen, ne lepődjünk meg, ha Horner esetleg csak blöfföl, és a Red Bull végül jelentősen átalakítja az RB21-et az Ausztrál Nagydíjra. A Ferrari csapatfőnöke kifejtette, hogy a szezon első versenyei után minden csapatnak el kell döntenie, hogy a pozíciójuktól függően mennyi energiát kívánnak még az idei autó fejlesztésére fordítani, hiszen a 2026-os szezonra teljesen új szabályok lépnek életbe.

Az első tesztnapról levonható következtetéseink ebben a cikkben olvashatók, a második tesztnap élő tudósítása pedig ebben.

Related posts