A zebrán sem érezhetjük magunkat védettnek – Fejér megyében aggasztó balesetek történtek.


A rendőrség aggasztó statisztikákat tett közzé a gyalogosokat érintő gázolásokkal kapcsolatban.

Régiónkban, hasonlóan az országos jelenséghez, komoly problémát jelentenek a gyalogos gázolások. A Fejér vármegyei rendőrség megkeresésünkre közölte, 2024. évben a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén 73 olyan személyi sérüléses baleset történt, amelyben érintett volt gyalogos. Ezekből 2 volt halálos kimenetelű, 28 súlyos sérüléses és 43 könnyű sérüléses.

A rendőrség nyilvánosságra hozta, hogy melyik településen regisztrálták a legtöbb gázolási esetet.

A szerkesztőségünkhöz eljuttatott információk alapján a súlyos sérüléssel járó balesetek eloszlása a következőképpen alakult: a Székesfehérvári Rendőrkapitányság illetékességi területén 15 eset történt, míg Dunaújvárosban 7 balesetet regisztráltak. A Bicskei és Sárbogárdi területeken egy-egy súlyos baleset történt, míg Gárdonyban összesen 4 esetet jegyeztek fel. A könnyű sérüléssel járó balesetek megoszlása szintén figyelemre méltó: Székesfehérvár területén 24, Dunaújvárosban 9, Bicskén 3, Móron és Sárbogárdon 2-2, míg Gárdonyban 2 eset történt. Ezen balesetek közül egy eset kapcsán a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság indított eljárást.

Székesfehérváron kívül eső települések tekintetében Lepsényben, Zámolyon, Dégen és Szabadbattyánban 1-1 gyalogosgázolás történt 2024-ben. Ezek mindegyikében vétlen volt a gyalogos, 2 eset kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történt (Zámoly, Szabadbattyán). 2-en könnyebben (Dég, Szabadbattyán), 2-en súlyosan (Lepsény, Zámoly) megsérültek. Abán, Iszkaszentgyörgyön és Sárosdon is történt gyalogosgázolás, ezek mindegyikénél az okozó a gyalogos volt, Abán és Iszkaszentgyörgyön könnyebben, Sárosdon súlyosan megsérült.

Jelentős átalakulás történt a közúti balesetek világában.

2024-ben 19 884-en haltak meg vagy sérültek meg közúti balesetben Magyarországon - derül ki az ORFK adataiból, amelyeket a vezess.hu elemzett. Fordulatként írják le, hogy a közlekedési balesetek leggyakoribb oka már nem a gyorshajtás, hanem az elsőbbségadás elmulasztása. 2024-ben öt százalékkal több baleset történt emiatt, mint sebességtúllépés miatt.

Related posts