Bagnaia egy izgalmas javaslattal állt elő, amely a MotoGP pontrendszerének átalakítását célozza. Az általa elképzelt rendszer nem csupán a versenyzők teljesítményére épülne, hanem figyelembe venné a különböző versenyhelyszínek sajátosságait is. Ezzel a me


Francesco Bagnaia javaslatot tett arra, hogy bevezetésre kerüljön egy bónuszpont-rendszer, amely jutalmazná a leggyorsabb kört teljesítő versenyzőket, valamint azokat, akik egy hétvégén mindkét futamot megnyerik. A gyári Ducati versenyzője úgy véli, hogy ezzel érdemes lenne honorálni a kiemelkedő teljesítményekkel rendelkező pilótákat.

Ha a sprintfutamokat eltávolítanánk a MotoGP idei eredménylistájából, Francesco Bagnaia viszonylag könnyedén, 33 pontos előnnyel hódította volna el a világbajnoki címet. Persze, ez a lehetőség nem áll fenn, így Jorge Martín végül a csúcsra ért, miután a szombati időszakokban 43 ponttal felülmúlta riválisát. A 27 éves motoros korábban hangsúlyozta, hogy mindig az aktuális szabályokhoz kell igazodni, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne nyitott a pontrendszer módosítására.

Bagnaia összesen tizenegy versenyt nyert, amivel megdöntötte Jorge Lorenzo rekordját, aki 2013-ban nyolc diadallal bukta el a végső győzelmet. A háromszoros világbajnok jó néhány olyan hétvégét produkált, amikor mindent vitt, ami igazán számít. Ő pedig úgy véli, többek között ezeket a teljesítményeket érdemes lenne extrán díjazni.

"Az örök idők óta fennálló pontrendszer eddig érvényben volt, mielőtt megjelentek a sprintfutamok, amelyek jelentős változást hoztak a rendszerbe - mondta a Ducati hagyományos év végi ünnepségén. - A [sprint] bevezetésével úgy érzem, érdemes lenne átgondolnunk azt a lehetőséget, hogy bónuszpontokat vezessünk be azok számára, akik [egy hétvége] során mindkét futamot megnyerik, vagy esetleg a leggyorsabb körért [kapható pontot]... valami hasonlót, amivel elismerhetjük azokat, akik kiemelkedően gyorsak."

Bagnaiát mélyen megviselte Verstappen legújabb Forma-1-es világbajnoki címe, hiszen ez a siker saját korábbi vereségeit idézte fel benne.

Ami utóbbit illeti, ez inkább az autósportra jellemző, bár a királykategóriának számító Forma-1-ben pont az idei évben vezetik ki. Ahol jár bónuszpont a leggyorsabb körért, ott 1 egységet lehet szerezni. Ha a MotoGP idei szezonjában érvényben lett volna ez a szabály, akkor Bagnaia ugyan közelebb lett volna Martínhoz, de önmagában ezzel nem tudta volna utolérni (már ha minden ugyanúgy alakul), hiszen ő hatszor, míg ellenfele kétszer futotta meg a vasárnapi leggyorsabb kört.

Bagnaia másik elképzelése azonban talán még izgalmasabb. A Forma-1 világában is felmerült hasonló ötlet, amikor 2021-ben bevezették a sprintfutamokat, ám ez a kezdeményezés végül gyorsan háttérbe szorult. Így nehéz megállapítani, hogy egy hétvégi duplázás esetén hány pontot érdemelne a versenyző, de ha legalább három pontot kapna érte, akkor a jelenlegi rangsor már megváltozott volna. A gyári Ducati motorosa ötször diadalmaskodott mindkét versenyt, míg csapattársa mindössze egyszer tudta ezt megtenni.

A MotoGP mindig is a stabil teljesítményről volt híres, hiszen a jelenlegi pontrendszer lehetővé teszi, hogy akár nyolc nullázás mellett is versenyben maradhassak – osztotta meg véleményét Bagnaia. – Úgy vélem, hogy a sprint versenyek nem csupán a szórakozást szolgálják, hanem sok más szempontból is befolyásolják a bajnokság menetét. Talán érdemes lenne elgondolkodni valami különleges bevezetésén.

Related posts