Brit pilóta szerint az indiai repülőgépen a két hajtómű leállása valószínűsíthető.


Felemelő és egyben szívszorító részletek láttak napvilágot a Palatinus Strand tragikus eseményéről, ahol egy hatéves kislány életét vesztette.

Mint arról a Blikk is többször beszámolt, a Londonba tartó 787-es Dreamliner múlt szerdai tragédiájáról. A felszállás után pillanatokkal veszíteni kezdett a magasságából, és tűzgömbként robbant fel egy lakóövezet felett Ahmedabadban városában. A 242 utas közül egy kivételével mindenki meghalt a horrorisztikus katasztrófában, további 38 ember pedig a földön vesztette életét, amikor a gép lakóépületeknek csapódott. A baleset okát a szakértői bizottság fogja megállapítani, ehhez a megtalált fekete dobozók adatainak kielemzése is szükséges.

Steve kapitány eleinte egy meglehetősen banális hibára gyanakodott a pilótafülkében. Amikor a másodpilótát megkérték, hogy húzza be a futóművet, úgy tűnt, mintha véletlenül a felszállást támogató fékszárnyakat aktiválta volna a futómű helyett.

Azonban napvilágra került a balesetről készült videó egy részletezőbb, jobb minőségű verziója, amely élesebb képekkel és tisztább hanggal szolgál. A kapitány véleménye szerint ez a felvétel alátámaszthatja, hogy a repülőgép félelmetes végóráihoz két hajtómű meghibásodása járult hozzá.

A nyilatkozó pilóta 26 év repülési tapasztalattal rendelkezik, 60 különböző repülőgépen repült, azt mondta, hogy egy apró részlet, amely az új videón látható, "teljesen megváltoztatja az eddigi felvetéseket". A felvételen a repülőgép jobb szárnya alatt tisztán látható a lenyíló propelleres miniturbina.

Ez a rendszer arra hivatott, hogy elektromos és hidraulikus nyomást biztosítson a repülőgép számára, különösen szélsőséges vészhelyzetekben. Három fő forgatókönyvet említettek: súlyos elektronikus hibák, hidraulikus rendszer leállása, vagy a hajtóművek kettős meghibásodása - magyarázta a szakértő. Hozzátette, hogy aki figyelmesen hallgatja a felvételt, az észlelheti a propeller jellegzetes sivító hangját is.

Ezt a készüléket a legvégső megoldásnak tervezték, feltételezve, hogy két hajtómű meghibásodik a magasban. De nem egy 150 méteres magasságban repülő repülőgépre.

Hozzátette: az egyetlen túlélő szavai alapján arra lehet következtetni, hogy egy hirtelen, éles csattanás hallatszott, és ezt követően a lámpák villogni kezdtek. Ez pedig tipikusan a turbina aktiválódásának jele.

Noha a baleset kezdetétől fogva akadtak, akik kizárták a két hajtómű meghibásodásának lehetőségét, a kapitány véleménye szerint az új, élesebb és tisztább felvételek megvizsgálása alapján ez a feltételezés mindinkább valószínűvé válik.

Related posts