A Tesla lemaradása figyelemre méltó: így teljesítenek az elektromos járművek a műszaki vizsgákon.


Más autómárkák, mint például a Renault Zoe és a Tesla Model 3, különösen a felfüggesztési és fékrendszeri problémák miatt tapasztaltak meghibásodásokat.

Az AutoBild legfrissebb elemzése rávilágít, hogyan teljesítenek a legismertebb elektromos autók a műszaki vizsgák során. A villanyautók tulajdonosai számos problémát elkerülhetnek, amelyek a hagyományos belsőégésű motoros járművek sofőrjeit gyakran sújtják. Itt nem kell attól tartaniuk, hogy motorolaj szivárog, vagy hogy a kettőstömegű lendkerék váratlanul feladja a harcot. Ugyanakkor a villanyautóknál is jelentkezhetnek specifikus problémák, amelyek a műszaki vizsgán komolyabb kihívást jelenthetnek. Például a viszonylag nagy súlyuk miatt a futómű alkatrészei nagyobb terhelésnek vannak kitéve, míg a regeneratív fékezés használata miatt a fékrendszer hajlamos lehet a teljesítmény csökkenésére. A német műszaki hatóság által végzett felmérés szerint az első és második műszaki vizsgákat sikeresen teljesítő elektromos autók közül a Volkswagen e-Golf, a Hyundai Kona és a MINI Cooper SE emelkedtek ki megbízhatóságukkal. Ezzel szemben a Renault Zoe, a Tesla Model 3 és a Skoda CityGo az átlagosnál gyengébben szerepeltek. Vizsgáljuk meg most részletesen, mely modellek milyen gyengeségekkel küzdenek.

A Renault Zoe-t illetően a TÜV ellenőrzések során a szakemberek leggyakrabban a tengelyek és a tengelyfelfüggesztés állapotát kifogásolják. Ezt követi a fékrendszer, különös figyelmet fordítva a fékalkatrészekre és a lábfék hatékonyságára. A fékrendszer kopó elemei, mint például a korrodált vagy egyenetlen kopású féktárcsák, gyakori panaszforrást jelentenek. Emellett a világítási rendszer és a kormánymű is rendszeresen problémák forrásaivá válnak. A második műszaki vizsga után pedig egy újabb gond merülhet fel a Zoe egyes modelljeinél: az olajszivárgás a hajtásláncból. Ez a probléma a kardántengely tömítését érintheti, és néha az elektromos motor körüli területeken is észlelhetők kisebb szivárgások.

Az ellenőrök gyakran találnak hibákat a felfüggesztésben és a féktárcsákban az első műszaki vizsga során. A világításban is problémák fordulnak elő, különösen a tompított fényszórónál és a nappali menetfénynél. A hajtásláncból az olajszivárgás az átlagosnál ritkábban fordul elő, de nem kizárt.

A VW e-Up esetében az első műszaki vizsgákkal összefüggésben a panaszok jellemzően a világítással kapcsolatosak. Különösen a fényszórók és hátsó lámpák teljesítménye kapja a legtöbb negatív értékelést. Emellett a lábfék és a fékalkatrészek is gyakrabban mutatnak hibás működést. A felfüggesztés és a kormánymű esetében is előfordulhatnak rendellenességek, de ezek általában a megszokott határokon belül maradnak.

A Peugeot e-208 elemzése során gyakran bírálják a fékrendszert, különösen a tárcsák és a betétek gyors kopása miatt. Ez a probléma körülbelül 30 000 kilométer után válik szembetűnővé, és a felhasználók gyakran tapasztalják. Ezen kívül a felfüggesztés is több hibát mutat, például holtjátékot vagy kopást a lengőkarokon és csapágyakon. Ezzel ellentétben a világítórendszer meglepően megbízható, és az átlagosnál kevesebb problémát jelent. Egyes esetekben a hajtásláncban is megfigyelhetők szivárgások, ami szintén figyelmet érdemel.

Meglepő módon a VW ID.4/ID.5 lábfék funkcióját erősen kritizálták. A féktárcsákkal kapcsolatban azonban az ellenőrök kevés kivetnivalót találtak - a VW nagyméretű elektromos járművei pozitív kivételt képeznek e tekintetben. Feltűnőbbek a felfüggesztés hibái, amik ugyan nem teljesen szokatlanok ebben a kategóriában, de érdemes megemlíteni. A világítás viszont külön említést érdemel, ugyanis itt nagyon ritkák a hibák. A hajtáslánc olajszivárgása azonban viszonylag gyakori. Bár nem minden járművet érint, az ID.4/ID.5 járművek jelentős részénél már az első műszaki vizsga során szivárgást észlelnek. Az okok: a kardántengely kimenetén lévő tömítések izzadása, amit gyakran súlyosbít a működés közbeni hőterhelés.

A MINI Cooper SE különleges helyet foglal el a TÜV által végzett autóösszehasonlításban, hiszen az első műszaki vizsgáján mindössze néhány apróbb észrevétel merült fel. Ez a brit-bajor elektromos autó a megbízhatóság szempontjából a mezőny élvonalába tartozik. Az ellenőrök ritkán tapasztaltak kisebb rendellenességeket a felfüggesztésnél, azonban a világítási problémák, különösen a tompított fényszórók és a nappali menetfények vonatkozásában, gyakoribbak voltak. A fékek és a fékalkatrészek tekintetében viszont a MINI szinte tökéletes teljesítményt nyújtott, hiszen mind a fékteljesítmény, mind az alkatrészek állapota a zöld zónába esik – ami igazán ritka az elektromos járművek körében. Összességében elmondható, hogy a MINI Cooper SE az egyik legmegbízhatóbb választás az összehasonlítás során.

A Hyundai Kona Electric meggyőző teljesítményt nyújtott az első műszaki vizsgán. A legtöbb területen a koreai autó hibátlan maradt, vagy jóval az átlag alatt teljesített, így a műszaki vizsgák összehasonlításában az egyik legjobb helyet szerezte meg. Legnagyobb problémái a féktárcsák voltak, amelyek az átlagosnál valamivel gyorsabban kopnak.

Az amerikai autó alváza és felfüggesztése a fő probléma a műszaki során. Az első vizsgán a hibapontok 15-ször magasabbak voltak az átlagosnál. A rozsda és a sérült fékcsövek szintén meghibásodáshoz vezethetnek, bár mindkettő nagyon ritka. A kopott féktárcsák és a romló fékteljesítmény azonban jóval gyakoribb panasz. Az ellenőrök számos világítási hibát is találtak, különösen az első fényszóróknál (nappali menetfény és tompított fényszóró). Ugyanakkor a hátsó lámpák hibái is gyakoriak. Összességében ez a modell nyújtotta a leggyengébb teljesítményt az összes tesztelt modell közül.

A VW e-Golf lenyűgöző teljesítménnyel zárta az első komoly műszaki ellenőrzését, hiszen csak 3,4 százalékos hibaarányt mutatott fel, és az összesített hibapontszáma is alacsony maradt. A wolfsburgi gyártású elektromos autó nem szenvedett a szokásos problémás területektől, mint például a felfüggesztés vagy a csillapítás, annak ellenére, hogy a jármű tömege meghaladja az 1,6 tonnát, így nehezebb, mint a hagyományos belső égésű motorral működő verziók. A leggyakoribb kritikák a fékrendszer teljesítményére vonatkoznak. Sajnos, a töltési technológia (maximális 40 kW kapacitás) és az akkumulátor kapacitása (nettó 31,5 kWh) már nem felel meg a legújabb trendeknek.

Related posts