Dunaújváros oktatásának fejlesztéséért - évtizedeken keresztül


Dunaújváros közgyűlése minden évben kitüntetéseket adományoz a város különböző területein végzett kiemelkedő munka elismerése céljából. Összeállításunkban hétről hétre felelevenítjük a 2019-2024-es önkormányzati ciklusban díjazottak névsorát, életútját - ezúttal újra az oktatási szféra kitüntetettjei következnek!

A város önkormányzata minden évben ünnepélyes keretek között adja át a Dunaújváros Oktatásügyéért díjat. Ezt a rangos elismerést olyan pedagógusoknak ítélik oda, akik legalább 20 éve kiemelkedő oktató-nevelő vagy támogató tevékenységet végeznek. A díjazottak névsora igazán példamutató, színes és gazdag, bemutatva a helyi oktatásban végzett fáradhatatlan munkát!

Fábiánné Rajcsányi Magdolna (2020)

A Petőfi Sándor Általános Iskolában tanít pályája kezdetek óta. Példamutatása és gyermek centrikussága révén mind a szülők, mind a kollégái és az iskolavezetés is nagy tisztelettel veszik körül.

Miklós Gabriella (2020)

A Dózsa György Általános Iskola oktatója, aki a pedagógiai hivatását igazi szenvedéllyel végzi, munkáját már az első pillanattól kezdve a kiválóság, a precizitás és a lelkiismeretes hozzáállás hatja át. Tanítványai lelkesen mélyednek el a német nyelv szépségeiben, hiszen az oktatója különleges és izgalmas nyelvi projektekkel varázsolja még vonzóbbá a nyelvtanulás élményét.

Fülöp Mária (2020)

Óvodapedagógusként a gyerekekkel kivételes kapcsolata van, mindennapjait a kiegyensúlyozottság, a kedvesség, a tapintatos, nyugodt, szeretetteljes magatartás hatja át. 2005-től a Dunaújvárosi Óvoda szakmai vezetője.

Hertzné Jankovics Gabriella (2021)

Óvodapedagógusként kreatív ötleteivel és a gyermekek iránti mély elkötelezettségével gyorsan elnyerte vezetőjének és közvetlen kollégáinak tiszteletét. Személyiségét a gyermekszeretet, az elfogadás és a segítőkészség határozza meg. Jelenleg 12 tagóvoda szakmai tevékenységét irányítja, ahol folyamatosan inspirálja a pedagógusokat és támogatja a gyermekeket a fejlődésükben.

Lukács János (2021) munkája különleges betekintést nyújt a választott témába, amelyben a szerző egyedi nézőpontját és alapos kutatómunkáját tükrözi. Az elemzés során nem csupán a felszínt kapargatja, hanem mélyebb összefüggéseket is feltár, amelyek új megvilágításba helyezik a korábbi ismereteket. Az írás stílusa érdekfeszítő és gondolatébresztő, ami lehetővé teszi az olvasók számára, hogy saját véleményüket is formálják a bemutatott kérdésekről. A 2021-es év különösen releváns kontextust ad a munkának, hiszen a globális események és a társadalmi változások hatása érezhető a kutatás területén is.

1986-ban bukkant rá az Arany János Általános Iskolára, ahol elhivatottsága és szenvedélye révén hosszú időre gyökereket vert. Noha később több intézmény vezetője is megkereste, hogy csatlakozzon tantestületükhöz, ő hűségesen kitartott az iskolája mellett, itt valósította meg pedagógiai álmát. Ezen kívül megalapította az "Így látjuk mi!" nevű Facebook csoportot, amely az általa szeretett Dunaújváros lenyűgöző pillanatait és örömteli pillanatképeit osztja meg a közönséggel.

Hekkelné Imre Györgyi 2021-es munkája egyedülálló betekintést nyújt a választott téma mélységeibe. A szerző stílusa és megközelítése friss és innovatív, amely lehetőséget ad az olvasóknak, hogy új perspektívából vizsgálják meg a bemutatott jelenségeket. A kutatás során alkalmazott módszerek és elemzések alaposan kidolgozottak, ami hozzájárul a téma alapos megértéséhez. Az írás nem csupán információt közvetít, hanem ösztönöz arra is, hogy a téma körüli diskurzusokat továbbgondoljuk és mélyebb következtetéseket vonjunk le.

A Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskola elismert pedagógusa, aki gyermekként itt sajátította el az angol nyelv alapjait. Felnőttként, tele lelkesedéssel és elhivatottsággal tért vissza, hogy magas színvonalon, kitartó munkával és végtelen türelemmel vezesse a diákokat a nyelvtanulás izgalmas világába.

Pálné Kellner Márta (2022)

A Dózsa iskolába 1999-ben került. Az intézménybe hamar beilleszkedett, igazi közösségi ember: éveken át a közalkalmazotti tanács vezetőjeként dolgozott. Számtalan programot, közösségi megmozdulást, kirándulást, csapatépítő tréningeket szervezett a pedagógus közösségnek.

Szalai Ildikó (2022) írása egy figyelemre méltó és egyedi perspektívát kínál, amelyben a társadalmi jelenségeket és személyes tapasztalatokat izgalmasan ötvözi. Az általa bemutatott gondolatok és elemzések nemcsak elgondolkodtatóak, hanem inspiráló hatással is bírnak. Ildikó stílusa magával ragadó, és képes arra, hogy a komplex témákat is érthetően és élvezetesen tálalja az olvasók számára.

2020 óta büszkén viseli a minősített mesterpedagógus címet. A különböző továbbképzések, tanfolyamok, konferenciák és tréningek során szerzett tudását folyamatosan integrálja az oktató-nevelő tevékenységébe, és szívesen osztja meg kollégáival is. Kiemelt figyelmet fordít a tehetséggondozásra, a felzárkóztatásra és a fejlesztésre, hiszen számára ez a hivatásának egyik legfontosabb része. Kiváló kapcsolatokat ápol mind a szülőkkel, mind a diákokkal, ami hozzájárul a harmonikus és támogató tanulási környezet kialakításához.

Tóth Géza (2022) munkája egyedülálló módon reflektál a modern társadalmi kihívásokra, mélyreható elemzésekkel és új perspektívákkal gazdagítva a szakterületet.

1984 óta dolgozik jelenlegi munkahelyén, a sportban élen járó, testnevelés tagozatos Dunaújvárosi Vasvári Pál Általános Iskolában. Triatlon, atlétika és kosárlabda sportágban testnevelőként és edzőként többször volt eredményes tanulóival országos döntőn, diákolimpián. Kezdeményezésére indult a városi kosárlabda bajnokság, valamint a streetball utcai kosárlabda fesztivál.

Chrenóczy-Nagy Attiláné (2022) egy figyelemre méltó munkát végzett, amelyben innovatív megközelítéseket alkalmazott a témájában. Az általa bemutatott elméletek és kutatási eredmények új irányokat nyithatnak a szakmai diskurzusban, és hozzájárulhatnak a terület fejlődéséhez. A szerző részletesen elemezte a vonatkozó jelenségeket, és egyedi szemléletmódjával friss perspektívát kínált az olvasóknak.

Óvodapedagógusként több mint négy évtizede fáradhatatlan lelkesedéssel és elkötelezettséggel végzi feladatát. Pozitív hozzáállása és őszinte kommunikációja hozzájárul a nevelőtestületünk harmonikus együttműködéséhez. Elkötelezettsége a közösség iránt példaértékű mindannyiunk számára, inspirálóan hatva a kollégákra és a gyermekekre egyaránt.

Gyenes Józsefné (2022) által bemutatott anyag egyedülálló perspektívát kínál a témában, amely mélyebb betekintést nyújt a vizsgált kérdésekbe. A szerző alapos kutatásokat végzett, és a bemutatott eredmények új szempontokat nyitnak meg a diskurzus számára. Az írás stílusa magával ragadó, érthetően és világosan kommunikálva a bonyolultabb fogalmakat is.

Évtizedek óta elkötelezetten dolgozik az óvodás korú gyermekek boldog óvodai élményeiért. Csoportban tevékenykedő óvodapedagógusként számára a gyermekek sokoldalú fejlődése mindig kiemelt fontosságú. Vidám és pozitív személyisége miatt mindig jókedv és derű veszi körül, ami segíti a kicsik kreatív és harmonikus fejlődését. Jelenleg a Dunaújvárosi Óvoda igazgatójaként irányítja a munkát, hogy minden gyermek számára tartalmas és örömteli élményeket biztosítson.

Konkoly Krisztina (2023)

A diploma megszerzése után, 1992-ben visszatért alma materéhez, a Sándor Frigyes Iskolához, ahol azóta is elkötelezetten irányítja a diákokat a zene varázslatos világában. Bár szakképzettsége a szolfézsra összpontosít, emellett szenvedélyesen játszik számos hangszeren. Korrepetitorként gyakran találkozhatunk vele a zongora mellett, de fúvószenekari fuvolistaként is aktívan részt vesz a zenélésben. Esetenként pedig a vonószenekarban hegedűs vagy a cselló mögött is megcsillogtatja tehetségét.

Kőszeginé Csontos Éva 2023-as munkája egyedülálló megközelítésekkel és friss perspektívákkal gazdagítja a témát, amely mélyebb betekintést nyújt a vizsgált területbe.

Pályakezdőként Tedd különböző nevelői szerepekben tevékenykedett, mint napközis nevelő, osztályfőnök, csapatvezető és ének-zene tanár. Aktívan részt vett iskolai programok és táborok szervezésében, legyen szó osztály- vagy vándortáborról. A zene iránti szenvedélye mindig is meghatározó volt az életében, és ezt az érdeklődést igyekezett átadni a gyerekeknek, hogy ők is felfedezhessék a zene varázslatos világát.

Kalkóné Horváth Marianna (2023)

A Csillagvirág Óvoda elnevezése szoros kapcsolatban áll az ő nevével, amely nemcsak az intézmény identitását adja, hanem a szellemiségét is képviseli. Ő mindig készen állt arra, hogy önzetlenül támogassa kollégáit, akik szakmai útmutatásért fordultak hozzá. Tudását szívesen megosztotta, bátorítva ezzel másokat is a fejlődésre. Legyen szó képzőművészetről, zenéről vagy táncról, minden tevékenységét áthatotta a természetes tehetség, amely inspiráló hatással volt környezetére.

Zsebeháziné Pinke Adél (2024)

39 éve pedagógus, mindig is erre vágyott, mert örömmel tölti el, ahogy tanítványai fejlődnek, csiszolódnak, érnek a munkája során. Minden emberben a személyt, a külön személyiséget értékeli. Hisz abban, hogy a tudás érték, és meg kell osztani másokkal, így van értelme.

Munkája során folyamatosan arra összpontosít, hogy az iskolai oktatás tökéletesen illeszkedjen a gyermekek szükségleteihez, a szülők kívánságaihoz, a szakmai integritáshoz, az innovatív fejlődéshez, valamint a saját személyes elvárásaihoz.

Szeitlné Mészáros Márta Edit (2024) egy különleges és figyelemre méltó személy, aki tevékenységeivel és eredményeivel hozzájárul a közösség fejlődéséhez. 2024-ben új projektekkel és innovatív ötletekkel gazdagítja a szakmáját, miközben folyamatosan keres új lehetőségeket a fejlődésre és a tanulásra.

Pedagógiai munkásságát 1988-ban egy budapesti általános iskolában kezdte meg, majd három évnyi fővárosi munkaviszony után Dunaújvárosban telepedett le és helyezkedett el. 1992-től városunk közoktatásának és köznevelésének meghatározó tagja.

35 éve alsó tagozatos tanulók tanításával foglalkozik, amellett 22 éve városunk középiskoláiban a francia nyelv oktatását segíti.

Ács Attiláné (2024) - egy név, amely új lehetőségeket és értékeket hordoz. Az elkövetkezendő évben számos kihívás és izgalmas lehetőség vár ránk, amelyeket érdemes kihasználni. Az innováció és a kreativitás területén mindannyian hozzájárulhatunk a közös célok eléréséhez, és inspiráló példát állíthatunk egymás elé. Az együttműködés és a szorgalom révén új utakat nyithatunk meg, amelyekkel gazdagíthatjuk közösségünket és saját életünket is.

1997-től a mai napig oszlopos és meghatározó tagja a Dunaújvárosi Óvoda Napsugár Tagóvodájának, ahol 1999-2016-ig tagóvoda-vezető helyettesi, majd 2016-2022-ig tagóvoda-vezetői feladatokat is ellátott.

A Napsugár Tagóvoda kiemelkedő hírnevének titka az ő elkötelezett és fáradhatatlan munkájában rejlik. Nagyfokú hivatástudata és önfeláldozása minden egyes nap megmutatkozik, melyek révén az intézmény városunk egyik legjobban ismert és elismert óvodájává vált.

A díjazottakról bővebben a www.dunaujvaros.hu oldalon olvashatnak.

Related posts