Egyre nehezebb szabad csomagautomatát találni, mivel sokan veszik igénybe ezt a szolgáltatást a karácsonyi vásárlások során, és sokan ráfáznak a késlekedésekre.


Egyre többen választják az online vásárlást karácsonyi ajándékaik beszerzésére, és a csomagautomaták is kezdik érezni a nyomást a megnövekedett forgalom miatt.

A karácsonyi időszak közeledtével Budapesten és környékén a csomagautomaták olyan mértékben megteltek, hogy a küldemények átvétele sok esetben komoly kihívást jelent. Olvasóink tapasztalatai szerint a csomagok elhelyezése igencsak nehézkessé vált, hiszen a csomagforgalom az ünnepek alatt akár a duplájára is nőhet. A helyzet miatt a futárszolgálatok arra figyelmeztetnek, hogy érdemes minél előbb dönteni a karácsonyi ajándékokról, és leadni a rendeléseinket, hogy elkerüljük a késlekedéseket.

Sokak tapasztalata szerint előfordul, hogy a közeli átvételi pont helyett egy meglehetősen távoli csomagautomata felé kell venni az irányt, mivel a környékbeli fakkok mind foglaltak. Ez valóban frusztráló lehet, főleg amikor az ember csak gyorsan szeretné átvenni a rendelését.

A csomagautomata szolgáltatók nem az egyedüli felelősei a fennakadásoknak; gyakran az is probléma, hogy az ügyfelek nem sietnek időben átvenni a csomagjaikat az automatákból.

Fontos figyelembe venni, hogy a szolgáltatók a forgalmasabb időszakokban különböző módszerekkel próbálják elkerülni a kapacitáshiányt. Például a Sameday EasyBox automatáinál egy olvasónk tapasztalata szerint kétnapos átvételi időt állapítottak meg. Ezzel szemben a Foxpost általános szerződési feltételeiben öt napos átvételi idő szerepel. A Packeta viszont szintén igyekszik minimalizálni a problémákat azzal, hogy az automatákban mindössze két napig tárolják a csomagokat, így elkerülve azt a helyzetet, hogy az ügyfelek azt gondolják, "majd a hétvégén elugrunk érte".

Ha a csomagautomaták megtelnek, kérhetjük csomagátvételi pontra is a küldeményt, ezeknél általában nincs mennyiségi megkötés és tágabb az időkorlát is - a Packetánál például az üzletekbe rendelt ajándékokat öt napig lehet átvenni -, így viszont átvételkor figyelnünk kell az üzlet nyitvatartási idejére, ráadásul számos helyen csak kp-ben lehet fizetni. Az otthoni címre rendelésnél ez viszont még mindig kényelmesebb, mert ha házhoz kérjük a csomagot, az többórás otthoni várakozást jelenthet, hiszen a szállító bármikor jöhet.

Egy olvasónk rendeléseit már hetek óta a Camponába küldik, a közeli automata helyett, holott az nem éppen gyalogos távolságban található tőle.

A héten egy olvasónk érdekes esetet osztott meg velünk: egy külföldi szolgáltató nem tudta kiszállítani a csomagját, mivel „automata kapacitás hiány” lépett fel. A cég arra kérte, hogy keressen egy másik automatát a 13. kerület közelében. Azonban a térképük alapján minden környező automata telítve volt, így a munkahelye melletti Kolosy tér környékén próbálkozott, de ott sem talált szabad fakkot. Úgy tűnik, Újlipótváros és a Kolosy tér ebben a helyzetben nem nyújtanak megoldást.

Egy olvasónk Óbudáról megosztotta velünk tapasztalatait a csomagautomaták használatával kapcsolatban. Elmondása szerint kétszer is próbálkozott a csomagja átvételével, de mindkét alkalommal az automaták megteltek, így végül emailben értesítették, hogy egy harmadik helyre irányítják. Azóta azonban nem kapott információt arról, hogy hova és mikor érkezik a csomagja. Egy másik esetben, a közelmúltban, egy viszonylag nagyobb méretű csomagja miatt nem tudta átvenni a küldeményt az automatánál. Az indoklás szerint a nagyobb rekeszekből csupán néhány állt rendelkezésre, és sajnos egyik sem volt üres. Végül ezt a csomagot házhoz szállították.

A múlt héten egy érdekes incidens történt a csomagautomata rendszerén keresztül leadott rendelésemmel. A külföldi szolgáltató a kézbesítés napján jelezte, hogy a csomag mérete meghaladja a megengedett határokat. Az üzenetben arra is figyelmeztettek, hogy pontosan mekkora lehet a maximális méret. Ekkor olvasónk átállította a rendelést házhoz szállításra, és végül egy literes tejhez hasonló méretű doboz érkezett. Az, hogy a futárcég esetleg trükközött, vagy a csomagméretet hibásan adták meg (ha pedig így van, miért fogadták el a rendelést?), esetleg hogy összekeverték egy másik csomaggal, sajnos nem lett világos.

Gyakran megesik, hogy az applikációban kiválasztott, kevésbé zsúfolt automatánál a helyszínen csalódással szembesülünk: hiába jelezte a telefonunk, hogy van szabad boksz, a valóságban nem találunk üres helyet.

Egy igazán furcsa helyzet állt elő Budakeszin, ahol egy szolgáltató olyan automatát nevezett meg a rendelésben, amely valójában nem létezik. Jelenleg a csomagküldés állapotánál csupán annyit lehet olvasni, hogy "külföldi szállítási probléma". Hogy ez a nem létező automata ügyével összefügg-e, az egyelőre rejtélyes maradt.

Egy vidéki olvasónktól kaptunk levelet, amelyben megosztotta velünk tapasztalatait az MPL szolgáltatással kapcsolatban. Szerinte a helyi automata, amely 0-24 órában elérhető, komoly problémákkal küzd: amint megtelik, automatikusan átirányítják a csomagokat a postára. Itt viszont csak munkaidőben lehet átvenni őket, és a tömeges ügyintézés miatt csak két munkatárs segít a régi négy helyett. Ezért, aki fix munkaidőben dolgozik, szinte lehetetlen helyzetben van, hogy átvegye a csomagját. A levele alapján, a napokban ő maga is tapasztalta ezt, és megjegyezte, hogy a postán hamarosan már nem lesz hová tenniük a dobozokat. Az ottani alkalmazott elmondta neki, hogy sok ügyfél panaszolja, miért nem kérdezik meg őket arról, hogy ha az automata megtelt, akkor hová szeretnék, hogy irányítsák át a csomagjaikat – mert szívesebben választanának egy másik, üres automatát a közelben.

"Vidéken van, ahol, ha tele az automata, és a futár ismeri a címzettet, felhívja, hogy kihozhatja-e."

Egy igazán szívhez szóló történet érkezett hozzánk! Olvasónk a Mammut bevásárlóközpont automatájához indult, hogy átvegye a várva várt csomagját. Amikor azonban megérkezett, meglepődött, mert hosszú sor kígyózott előtte. Eleinte azt hitte, hogy csak egy-két lassúbb ember miatt állt meg a forgalom, de ahogy telt az idő, észrevette, hogy a sor egy helyben áll. Kíváncsiságának engedve rákérdezett az előtte állóra, hogy mi is történik valójában. Kiderült, hogy az emberek mind arra várnak, hogy egy valaki végre kivegye a csomagját, hogy ők is elvégezhessék a sajátjukat. A feszültség és a várakozás végre feloldódott, amikor a sorban állók örömmel tapasztalták, hogy most már ők is folytathatják a dolgaikat. Az egész helyzet végül egy vidám pillanattá alakult, amely összekapcsolta őket a közös várakozás során.

Related posts