Egyre mélyebb válságba kerül a híres autómárka: elképesztő összeg hiányzik a költségvetésből - Pénzcentrum
Az Aston Martin újabb profitfigyelmeztetést tett közzé, miközben 210 millió fontnyi tőkebevonást tervez, hogy helyreállítsa pénzügyi egyensúlyát. A brit luxusautó-gyártó a kínai piacon tapasztalható keresletcsökkenés és beszállítói nehézségek következtében kénytelen volt csökkenteni gyártási terveit.
Az Aston Martin bejelentette, hogy tőkét kíván bevonni, miután két hónapon belül másodszor adott ki profitfigyelmeztetést - írja a BBC. A brit luxusautó-gyártó most arra számít, hogy 2024-ben legfeljebb 280 millió font (352 millió dollár) nyereséget ér el, ami elmarad a tavalyi 305,9 millió fonttól - írja a BBC.
A James Bond-filmek világához kötődő neves gyártó szerint az ultra-exkluzív Valiant modellek kiszállításában tapasztalt "kisebb késés" áll a hiány mögött. Az Aston Martin már szeptemberben jelezte, hogy profitja csökkenhet, mivel a kínai piacon tapasztalható kereslet visszaesését a gazdasági lassulás következményeiként azonosította, ami jelentős hatással volt a luxuscikkek értékesítésére.
A vállalat pénzügyi stabilitásának növelése céljából 210 millió font értékben új részvényeket és kötvényeket indít el.
A általunk megvalósított finanszírozási intézkedések elősegítik növekedésünket, és alapot teremtenek a jövőbeli termékinnovációkhoz szükséges befektetésekhez. Már most elkötelezetten dolgozunk azon, hogy a csoport számára kedvezőbb helyzetet alakítsunk ki a jövőben, beleértve a gyártási és szállítási folyamatok kiegyensúlyozottabbá tételét is.
- nyilatkozta Adrian Hallmark, az Aston Martin vezérigazgatója. Az Aston Martin most azt várja, hogy az év végéig a 38 Valiant modell rendelés felét tudja kiszállítani. Korábban azt jelezte, hogy ezek többségét le tudja szállítani. Az Egyesült Királyságban jegyzett luxusautó-gyártó részvényei az év eleje óta felére estek. Az Aston Martin egy presztízsmárka, amely kis darabszámban gyárt exkluzív autókat.
Tavaly a cég összesen 6 620 járművet értékesített, amelyek közül körülbelül ötödét az ázsiai-csendes-óceáni régióban forgalmazták. A kínai piac lassulása mellett több beszállítói kihívással is meg kellett birkóznia, ami hátráltatta az új modellek előállítását.
Az Aston Martin bejelentette, hogy az idei évben körülbelül 1 000 autóval kevesebb gyártását tervezi, mint ahogy azt korábban elképzelték. Az európai autóipar szélesebb spektrumában is komoly kihívásokkal néznek szembe a gyártók, hiszen az elmaradó eladások és a külföldi konkurencia fokozódó nyomása jelentős mértékben befolyásolja a cégek bevételeit.