A MÁV váratlanul megroggyant a nyár első hétvégéjén: a vezérigazgató azonnali kivizsgálást rendelt el a történtek miatt.


Tárnokon reggel egy váratlan műszaki hiba miatt megállt a sorompó működése, ami komoly késéseket és zűrzavart idézett elő a vonatforgalomban a Velencei-tó és a Balaton irányába. A Mávinform tájékoztatása szerint a székesfehérvári vonalon, valamint a hozzá kapcsolódó vonalakon 30-60 perccel hosszabb utazási idővel kellett számolniuk az utasoknak, akik több állomáson is szokatlanul hosszú várakozásokkal szembesültek. A MÁV vezérigazgatója is reagált a kialakult helyzetre, igyekezve enyhíteni a káoszt.

A késések mérséklése érdekében több vonat módosított útvonalon, Érd felső irányába közlekedett, azonban ezek a járatok nem voltak követhetők a Vonatinfó térképen, ami tovább nehezítette az utazók tájékozódását.

A sorompóhiba miatt délelőtt több járat el sem jutott a Balatonig. A Balatonfüredről 8:23-kor a Déli pályaudvarra elindult Vízipók sebesvonat (19727) csak Budapest-Kelenföldig közlekedett, ahogy a Déliből 11:30-kor Balatonfüredre indult Vízipók sebesvonat is - írja a 24.hu.

A Balatonfüredről 9:11-kor a Déli pályaudvarra elindult Katica InterRégió (IR 19747) már Martonvásárigig jutott. A Balatonszentgyörgyről 8:15-kor a Déli pályaudvarra elindult Déli

A Velencei-tóhoz tartó utasok sem úszták meg a kellemetlenségeket: a Déli pályaudvarról 9:40-kor Székesfehérvárra induló G30-as vonat (4592) csak Gárdonyig közlekedett, onnan Z30-as vonatként (4514) folytatta útját. A Székesfehérvárról 11:48-kor a Déli pályaudvarra induló Z30-as vonat (4525) pedig csak Gárdonytól közlekedett. A Déliből 11:50-kor Pusztaszabolcsra induló S40-es vonat (4124) teljesen kimaradt, a Kőbánya-Kispestről 10:57-kor Tárnokra elindult S36-os vonat (3864) pedig csak Budapest-Kelenföldig közlekedett. A Déli pályaudvarról 11:10-kor Székesfehérvárra elindult Z30-as vonat (4524) csak Gárdonyig jutott.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a Facebookon bejelentette, hogy sürgős vizsgálatot indít.

"Azonnali vizsgálatot rendeltem el, mert az nem elfogadható, hogy egy 10 éve 'pincétől a padlásig' felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szívjanak családok ezrei" - írta Hegyi, aki a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kért az utasoktól.

Sajnos a héten ez már nem az első alkalom, hogy sorompóhiba miatt kényszerülünk sebességcsökkentésre, ami a sűrű vonatforgalomban jelentős késéseket eredményez. Minden tőlünk telhetőt megteszünk a helyzet javítása érdekében: a vonatok egy része az érintett szakaszt elkerülve, a másik érdi vasútvonalon folytathatja az útját, miközben a Haváriaközpont átvette a forgalomirányítást. Köszönöm az utasok türelmét, és a vonal felújítását végző partnerek nevében is elnézést kérek a kellemetlenségekért.

Hegyi a bejegyzésében kitért arra is, hogy ezt a vonalat 10 évvel ezelőtt újították fel teljesen. "A sorompókat és a biztosítóberendezést a Siemens szállította, több mint 15 milliárd forintért" - közölte, hozzátéve, hogy a szinte mindennapos műszaki hibák egy ilyen vasútvonalon nem tolerálhatók, ezért azonnali és átfogó vizsgálatot rendel el a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nek, hogy az egykori szállítóval együttműködve találják meg a helyzet gyors rendezésének módját.

"A kutatás kimeneteleiről természetesen információt nyújtunk a közvélemény számára" - zárta gondolatait a MÁV vezérigazgatója.

Related posts