Ukrajnában megszüntetik a távoktatási rendszert.

Az Ukrán Oktatási és Tudományos Minisztérium bejelentette, hogy július 18-án hatályát veszti a 1112. számú rendelet, mely a távoktatást szabályozta Ukrajnában - tudatta az UNIAN.
Ez a döntés gyökeresen megváltoztathatja az oktatási folyamatot.
Mihajlo Fedorov, Ukrajna első miniszterelnök-helyettese és a digitális transzformációért felelős miniszter videóüzenetében hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány idején hozták létre ezt a rendeletet. A teljes körű háború kitörése után ez a megközelítés továbbra is érvényben maradt, ám az utóbbi időszakban észlelhetően csökkent a tudás megszerzése. Ezt a trendet sürgősen meg kell változtatni.
A távoktatás már jó ideje komoly aggodalmakat ébreszt a szülők, tanárok és szakértők körében. Különféle kutatások rávilágítottak arra, hogy a diákok tudásának jelentős része elveszett a minőségi oktatáshoz való korlátozott hozzáférés, a technikai problémák (mint például az eszközök vagy a stabil internet hiánya) és a motiváció csökkenése következtében. Ezen felül a társadalmi elszigeteltség is súlyosan hatott a gyermekek pszichológiai állapotára, ami újabb érvet szolgáltat a hagyományos, offline tanulásra való visszatérés mellett.
A gyermekek hagyományos formátumú iskolákba való visszatérése nehéz feladat. A kormány és a helyi közösségek előtt álló főbb kihívások a következők:
Mihajlo Fedorov kiemelte, hogy a kormány szoros együttműködésben dolgozik a parlamenti képviselőkkel és a helyi közösségekkel, hogy felfedezzék a legoptimálisabb megoldásokat a gyermekek offline tanulásra való visszatérésének elősegítésére. A legfontosabb kezdeményezések a következő területekre összpontosítanak:
A távoktatás megszüntetésének bejelentése vegyes érzelmeket váltott ki az ukrán társadalomban. A diákok szülei örömmel fogadják az offline oktatásra való visszatérés ötletét, mivel sokan úgy vélik, hogy a személyes jelenlét sokkal hatékonyabb tanulási élményt és jobb szocializációs lehetőségeket biztosít a gyermekek számára. Ugyanakkor a közösségek aggódnak a biztonságos környezet biztosítása miatt, különösen a harci övezetekhez közeli területeken, ahol a helyzet fokozottan aggasztó lehet.
A tanárok véleménye megosztott, mintha két különböző táborra oszlottak volna. Az egyik csoport a személyes oktatás mellett áll ki, mivel úgy gondolják, hogy ez hatékonyabb tanulási környezetet teremt. Ezzel szemben a másik tábor aggodalmát fejezi ki, hangsúlyozva, hogy a tantermi oktatásra való áttérés alapos felkészülést igényel, beleértve a pedagógusok megfelelő képzését az új helyzetben való munkavégzéshez. Az oktatási szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a kormány ne siettesse a távoktatás teljes megszüntetését, hanem inkább dolgozzon ki egy egyértelmű átmeneti tervet, hogy elkerülhető legyen a káosz.