Az AutoWallis dinamikusan indította az évet, figyelemre méltó teljesítménnyel és ambiciózus tervekkel lépett a 2023-as évbe.

A tavalyi nemzetközi akvizícióknak köszönhetően az AutoWallis Csoport kiskereskedelmi ágazata 13%-os növekedést könyvelhetett el az új gépjármű-értékesítés terén. Ezzel szemben a nagykereskedelmi üzletág eladásai az első negyedévben egyedi tényezők hatására csökkentek – áll a vállalat legfrissebb közleményében.
Az AutoWallis Csoport kiskereskedelmi ágazata dinamikus kezdést mutatott a 2025-ös évben, hiszen az új gépjárművek értékesítése 12,7%-os emelkedéssel 2 731 darabra nőtt. Ugyanakkor a használtautók eladásában még figyelemreméltóbb eredményeket értek el, hiszen ez a szám 57,1%-kal 938-ra ugrott az első negyedév során.
Az új gépjárműeladások emelkedése mögött 520 darab áll, amely a tavalyi cseh akvizícióknak köszönhető – ide tartozik az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedése, valamint a Milan Král Group felvásárlása. Ezen kívül az ősszel megnyílt budapesti Renault és Dacia kereskedés értékesítései is hozzájárultak a növekedéshez.
Az év első negyedében a kiskereskedelmi szegmens akvizíciók nélkül visszaesést mutatott a tavalyi év azonos időszakához képest. Ennek hátterében elsősorban a tavalyi erős bázisidőszak áll, amikor a japán autómárkák (mint például a Toyota, Suzuki és Nissan) záró kampányai jelentős értékesítési növekedést generáltak. A használt gépjárművek eladásai viszont 57,1 százalékkal 938 darabra emelkedtek, amiből 46,1 százalék az akvizícióknak volt köszönhető. Ezen kívül a szervizelési órák száma is jelentős, 60,3 százalékos növekedést mutatott, elérve a 80.308 órát, melyből 58,7 százalék származott az akvizíciós hatásokból.
Az AutoWallis nagykereskedelmi ágazata 2025 első negyedévében 8 145 autót értékesített, ami 5,1%-os csökkenést jelentett az előző évhez képest. Ennek a visszaesésnek egyik fő oka az volt, hogy az Opel Grandland és Frontera új generációinak piaci bevezetése és gyártása késlekedett, így ezek kedvező hatásait csak a következő negyedévekben várhatjuk.
A cég autókölcsönzési üzletágában, amely magában foglalja a rövid- és hosszú távú járműbérlést, valamint a flottakezelést, a bérleti események száma enyhe, 2,9%-os csökkenést mutatott. Ezzel szemben a bérleti napok száma jelentős, 13,6%-os növekedést elérve 43 515-re emelkedett.
Az AutoWallis Csoport flottája az év első negyedévben 2,7%-os növekedéssel 3776 járműre bővült.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kifejtette, hogy 2025-re is folytatják ambiciózus növekedési stratégiájuk végrehajtását.
így vizsgálják a további akvizíciós és üzletfejlesztési lehetőségeket,
Továbbá különös figyelmet fordítanak a múltbeli tranzakciók integrálási folyamataira.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az első negyedéves eredményeket egyszeri hatások befolyásolták hátrányosan, de a növekedési stratégia szempontjából kitűzött célok megvalósítása továbbra is biztos alapokon áll. Az AutoWallis tavaly tavasszal mutatta be megújított stratégiáját, amely ambiciózus célt tűzött ki: 2028-ig a vállalat árbevételének és nyereségének megduplázását, valamint egy nemzetközi növekedési sztori megvalósítását tervezi.
Címlapkép forrása: Portfolio.
Ez a szöveg nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. A jogi információk részletes ismertetése.