A magyarok biztosításkötési szokásai: Az utazás előtti biztosítás már egyre népszerűbbé válik - Pénzcentrum


A magyar utazók többsége továbbra is a kontinens határain belül tervez nyaralást, főként autós utazások keretében. Érdekes módon az utasbiztosítást sokan csupán néhány nappal az utazás előtt, sőt, olykor az indulás napján kötik meg. A Posta Biztosító tapasztalatai alapján azonban egyre többen döntenek a magasabb szintű biztosítási csomagok mellett, és egyre népszerűbbek a különféle extra kiegészítők is, mint például a "Poggyász Extra" vagy a "Járatkésés" biztosítás.

A Posta Biztosító tapasztalatai szerint a legintenzívebb hónap az utasbiztosítások kötésében továbbra is július, amit egy szintén kiemelkedő augusztus követ. Bár a legtöbb biztosítást az utazás előtti napokban intézik, az online platformokon az indulás napján történő kötések száma is figyelemre méltó – annak ellenére, hogy az utasbiztosítást akár 180 nappal az utazás előtt is meg lehet kötni.

Az év folyamán az utazásbiztosítások többsége általában 1-2 főre vonatkozik, azonban a nyári hónapokban jelentős emelkedés tapasztalható mind az utazók számában, mind pedig az utazásra tervezett napok számában. Ekkor rendkívül népszerűek az egy-két hetes kirándulások családi és baráti körben, így a biztosítások átlagosan 3-4 főt fednek le a nyári időszakban. A Posta Biztosító utasbiztosítási ügyfeleinek több mint 90%-a európai úti célokat választ. A legkedveltebb nyári desztinációk között található Horvátország, Olaszország, Szlovénia, Montenegró, Albánia és Bosznia-Hercegovina.

Egyre népszerűbbek azonban az utószezoni, szeptemberi nyaralások is, különösen a mediterrán térségben, ahol a klímaváltozás miatt sokszor még ilyenkor is nyári idő várja az utazókat - ráadásul a szállás- és repülőjegyárak is kedvezőbbek.

Az utasbiztosítás szerepe napjainkban messze túlmutat az alapvető fedezeteken. Ügyfeleink tapasztalatai alapján egyre több külföldi utazó válik tudatosabbá a biztosítások keresése során. A kiegészítő szolgáltatások iránti érdeklődés folyamatosan növekszik; az utazók egyre gyakrabban választanak teljes körű, extrákkal bővített védelmet. Különösen fontos számukra a drága poggyász, az okoseszközök védelme, az utazás zavartalansága, valamint a közlekedés biztonsága, legyen szó autós vagy repülős utazásról. Ma már nem csupán kötelező kiegészítőként, hanem az utazás elengedhetetlen részévé vált az utasbiztosítás, amely hozzájárul az utazók nyugalmához és biztonságához.

„Kérlek, formáld át a szöveget, hogy az egyedi hangzást kapjon!” – kérte Kovács Zsolt, a Posta Biztosító vezérigazgatója.

A digitális világ térnyerésével a Posta Biztosítónál a megkötött utasbiztosítások esetében is egyértelműen látható az online lehetőségek iránti érdeklődés növekedése. A fiatalabb, 45 év alatti korosztály egyre inkább az online platformokat részesíti előnyben, míg az 50 év feletti ügyfelek továbbra is a hagyományos, személyes kapcsolatokra támaszkodnak, és inkább a Posta Biztosító értékesítési helyszínein, mint például a postákon intézik biztosításaik megkötését.

A leggyakrabban előforduló kárigények az orvosi ellátásokkal kapcsolatosak, amelyek betegségek vagy balesetek következményeként merülnek fel. Ezen igények kezelésére a biztosító asszisztencia-partnere folyamatos, 24 órás magyar nyelvű támogatást nyújt, függetlenül attól, hogy a világ melyik táján tartózkodunk. Ezt követően a poggyászkárokkal, valamint a repülőjáratok késésével vagy törlésével kapcsolatos bejelentések következnek.

Related posts