Az AutoWallis az autókereskedelem gyorsítósávjában haladva, a Mercedes és Ford márkák bevonásával igyekszik megerősíteni pozícióját. A Világgazdaság beszámolója szerint a cég stratégiája a prémium és népszerű modellek szélesebb választékának bemutatására
Az AutoWallis csoport sikeresen befejezte eddigi legnagyobb felvásárlását, amellyel tovább erősítette cseh autókiskereskedelmi pozícióját és regionális befolyását. A magyar tőzsdén jegyzett autós vállalat egyetlen lépésben szerezte meg a cseh piacon működő Milan Král Group teljes 100%-át, amely tavaly szinte 50 milliárd forintnak megfelelő bevételt könyvelhetett el. Ezzel a lépéssel új márkák, például a Mercedes-Benz és a Ford, valamint új tevékenységi körök, mint a Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése és szervizelése, kerültek a portfóliójába.
Tovább erősíti meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját az AutoWallis csoport, miután sikeresen lezárta a cseh autópiacon működő, több szegmensben tekintélyes részesedéssel, tapasztalt menedzsmenttel és saját tulajdonú ingatlanokkal működő Milan Král Group felvásárlását. Az 5 telephelyen összesen 200 főt foglalkoztató csoport vételárát az AutoWallis a saját mellett a nemrégiben kedvező feltételekkel kibocsátott, 10 éves euró kötvénykibocsátásból befolyt forrás felhasználásával finanszírozta.
A csehországi újautó-regisztrációk száma ugyanis 2023-ban meghaladta a 244 ezer darabot, amely a hazainak közel kétszerese. Az AutoWallisnak a Milan Král a második cseh kiskereskedelmi akvizíciója, miután júliusban a Stratos Auto három BMW márkakereskedését már megszerezte, mellyel Prágában és két további cseh városban jelent meg.
A mostani akvizíció jelentősége abban rejlik, hogy a Milan Král Group 2023-as árbevétele körülbelül 50 milliárd forintnak megfelelő cseh koronát tett ki, miközben az EBITDA-ja 2,9 milliárd forintnak megfelelő összeg volt. Az elmúlt három év során folyamatosan növelte értékesítési teljesítményét, és sikerült elérnie a 6 százalékot meghaladó EBITDA-margint a cseh szabályozások szerint. Ezzel szemben az AutoWallis a 2023-as évet 366 milliárd forintos árbevétellel és 20 milliárd forintos EBITDA-val zárta.
A magyar autókereskedelmi csoport egy jól átgondolt stratégia szerint lépked előre.
A Milan Král Group felvásárlása kiválóan illeszkedik az AutoWallis tavasszal frissített stratégiai irányelveihez. E célok tükrében a cég a 2024 nyarán tervezett belépésével a cseh kiskereskedelmi piacra tovább fogja erősíteni pozícióját az országban. Az AutoWallis célja, hogy diverzifikálja tevékenységét, és fokozza a már meglévő, főként nemzetközi forrásból származó árbevételét. A vállalat kiskereskedelmi növekedési tervei között kiemelkedő szerepet kap a külföldi terjeszkedés, különösen a csehországi prémium szegmens bővítése, amelyet a mostani felvásárlás is elősegít, hiszen a BMW mellett már a Mercedes-Benz márkával is bővül a portfólió.