Hogyan hozd létre az Ügyfélkapu+ fiókodat? Itt vannak a szükséges lépések!
Már csak pár nap van hátra, és az Ügyfélkapu helyét átveszi az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás. Az új platformok használatához viszont szükséges a regisztráció. Nézd meg, hogyan végezheted el ezt a folyamatot!
Január első hetében jelentős növekedést tapasztaltak a kormányablakok forgalmában, miután bejelentették, hogy jövő szerdától kizárólag a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás vagy az Ügyfélkapu+ segítségével intézhetjük ügyeinket az állami weboldalakon és alkalmazásokban. Ennek következtében a kormányablakok megnövelt kapacitással készülnek az ügyfelek fogadására - tájékoztat az Economx a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) nyilatkozata alapján.
Az ügyintézés gördülékenyebbé tétele érdekében kérjük, hogy az ügyfelek lehetőség szerint már a folyamat megkezdése előtt töltsék le a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazást. Ha valaki az Ügyfélkapu+ szolgáltatást választja, és már rendelkezik ügyfélkapuval, akkor elkerülheti a kormányablak felkeresését, hiszen otthon, mindössze néhány perc alatt elvégezheti a regisztrációt a biztonságosabb azonosítás érdekében.
A minisztérium arra kéri a polgárokat, hogy utazás előtt alaposan tájékozódjanak az ügyintézés folyamatáról. Emellett fontos hangsúlyozni, hogy a DÁP regisztráció, valamint az Ügyfélkapu+ aktiválása január 15. után is elérhető, így senkinek sem kell sietnie a teendőkkel.
Most részletesen bemutatjuk, hogyan zajlik a regisztráció folyamata, lépésről lépésre. Ehhez szükség lesz a korábbi Ügyfélkapu fiókunkra, valamint egy okoseszközre, amely segít a folyamat lebonyolításában.
Ezzel máris végeztél! Az Ügyfélkapu+ aktiválásával, legközelebb egyszerűen csak válaszd ki ezt az opciót, írd be a felhasználónevedet és jelszavadat, majd használd a Google Authenticator által generált azonosító kódot.