Kecskemét új közlekedési csomóponttá válik az új vasútvonalak révén.
Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere, a Rádió1 Gong műsorában osztotta meg gondolatait a várost érintő vasúti fejlesztésekről. Hangsúlyozta az elővárosi közlekedés, valamint a Szeged és Budapest közötti vasútvonal jövőbeli korszerűsítési terveit. Emellett felhívta a figyelmet arra is, hogy a kecskeméti vasútállomás felújítása már régóta időszerű, ezért Lázár János miniszterhez fordult az átalakítás érdekében.
A jövőben az Alföld történetének egyik legfontosabb vasútfejlesztése valósul meg, amelyben Kecskemét központi szerepet játszik. Szemereyné Pataki Klaudia a Rádió 1 Gong műsorában részletesen kifejtette a projekt számos lényeges aspektusát. A polgármester különös figyelmet fordított a hetényi vonal jelentőségére is, kiemelve annak hatását a térség fejlődésére.
Itt tehát egy új elővárosi vasútfejlesztés indul el, sűrítik a vonatokat, új vasúti megállókat fognak kialakítani. A másik lényeges változás pedig a Szeged-Budapest vonalon fog történni, ahol két nyomsávon fogják tudni közlekedtetni a vonatokat.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a tavaly novemberben, Kecskeméten tett látogatása során bejelentette, hogy először a Kiskunfélegyháza-Szeged fővonal felújítása és kétpályássá bővítése kezdődhet meg 2025 végétől vagy 2026 elejétől, mintegy 175 milliárd forint értékben.
A Cegléd és Kiskunfélegyháza közötti vasúti szakasz jelentős felújítása hamarosan megkezdődik, a tervezési munkálatokra 3,5 milliárd forintot különítettek el. Ezen kívül a lajosmizsei vasútvonal is komoly fejlesztéseken megy keresztül: a Kecskemét-Dabas szakasz revitalizálása 190 milliárd forintot, míg a Dabas-Budapest szakasz korszerűsítése 177 milliárd forintot igényel. E projektek finanszírozása uniós és hazai forrásokból, valamint állami hitelből fog megvalósulni.