"Semmit sem lehet figyelmen kívül hagyni," szólalt meg a


A Jeju Air, Dél-Koreában működő légitársaság vezérigazgatója kedden bejelentette, hogy a repülés előtti ellenőrzések során nem merült fel semmilyen problémája a lezuhant gépnek. Az információt a BBC számolt be.

Kim Yi-bae sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a szakértők nem tapasztaltak semmiféle rendellenességet a futóművel kapcsolatban. Ahogy azt már tudni lehet, a kényszerleszállás során a repülőgépen a kerekek nem nyíltak ki, és egyelőre nem tisztázott, mi állhat ennek hátterében.

A kérdésre reagálva hangsúlyozta, hogy amennyiben a karbantartási csapat bármiféle anomáliát tapasztalt volna, a gép felszállását biztonsági megfontolások miatt határozottan megakadályozták volna. Továbbá megemlítette, hogy mindkét pilóta a szükséges előírásoknak megfelelően kapott képzést, és a cég rendelkezik két teljesen működő repülési szimulátorral is.

12.9 karbantartási dolgozónk van repülőgépenként, ez a szám 2019-ben még csak 12 volt. Szigorú karbantartási csekklistánk van, lehetetlen figyelmen kívül hagyni bármit is. Ha valami kimaradt, az hatalmas probléma lenne

- fogalmazott.

Kiemelte, hogy jelenleg még nem világos, vajon a futómű hibátlanul működött-e, ezt a balesetet követően megkezdett nyomozás fogja tisztázni.

Bejelentette, hogy a téli időszakban 10-15 százalékkal csökkentik a járatok számát, lehetővé téve ezzel, hogy minden egyes repülőgépen alaposabb vizsgálatokat végezzenek el. Hangsúlyozta viszont, hogy ez nem jelenti azt, hogy a légitársaság túlzottan sok géppel üzemelne.

Kim említette, hogy a hatóságok különleges kompenzációt terveznek a tragédiában érintett családok számára, és a temetési kiadások fedezését is vállalják.

A 7C2216-os járaton 179 utas tartózkodott, ők 3 és 78 év közötti korúak voltak, a legtöbben a 40-es, 50-es vagy 60-as éveikben jártak. Mindannyian meghaltak, két thai állampolgáron kívül mindannyian dél-koreaiak voltak. A tragédiát csak a személyzet két tagja élte túl.

A nyomozók kedden nekiláttak a repülőgép két feketedobozának alapos vizsgálatának. Az egyik doboz a pilótafülkében rögzítette a beszélgetéseket és a környezeti hangokat, míg a másik, amely a repülési adatokat gyűjtötte össze, sajnos egy kulcsfontosságú komponens nélkül maradt. Ennek következtében az adatok kiemelése sokkal bonyolultabb feladatnak ígérkezik, és a folyamat akár hónapokig is elnyúlhat.

Related posts