Luxus kisbusz, tele exkluzív extrákkal!
Közös feldél mögött a gázolaj és Adblue töltőnyílás
Kihívás egy kisbuszból olyan formát kialakítani, ami egyszerre egyedi és izgalmas. A klasszikus kerekes, guruló hasáb formája dominál, és csupán a lökhárító vagy az autó orrán lehet variálni, hogy valami különlegeset csempésszünk a busz kinézetébe. Ez a helyzet a V-osztállyal is, amely a 2024-es ráncfelvarrás során teljesen új külsőt kapott az első hűtőrács terén. Minden egyes felszereltségi szint - legyen az Style, Avantgarde vagy Exclusive - egyedi és könnyen azonosítható dizájnt kapott, amely friss impulzusokat hoz a hagyományos kisbuszok világába.
Új formájú, sportosabb hangulatú a lökhárító és szintén új a parádésan világító Multibeam LED-fényszóró. Hátul már csak annyi változtatásra maradt erő, hogy ot is LED-esre váltsák a lámpákat. Természetesen friss megjelenésű, és állítólag jobb légellenállású felnikkel is bővült a kínálat, és vannak új színek is a választhatók között.
A V-osztály 3 féle járműhosszúságban érhető el, a kompaktnak nevezett busz hossza 4895 milliméter, a hosszú 5140 mm és van még extrahosszú is, ami 5370 mm-es. A 3200 milliméteres tengelytáv a két kisebb változatnál egyforma, ott csak a csomagtartó mérete változik a növekedéssel. Az extrahosszú kivitel viszont tengelytávban is kap plusz 23 centimétert.
A hátsó sorokhoz való hozzáférés mindkét oldalon tolóajtókon keresztül lehetséges, amelyekhez választható elektromos mozgatás is, természetesen felár ellenében. Ezen a szinten ez egy viszonylag költséges, de szinte elengedhetetlen megoldás; nehezen tudom elképzelni, hogy valaki a világos bőrülésekbe helyezkedve egyszer csak megütközzön egy vagonajtó csapódásával. Ezzel szemben az elektromos ajtó működése diszkrét és gyors, így biztosítva a kényelmet és a zavartalan utazást.