Max Verstappen trükközése nem hozta meg a várt eredményt, míg Lando Norris életében először tapasztalt valami igazán különlegeset.


A brit pilóta a pole-pozícióból vágott neki a versenynek, és bár egy kisebb hibát vétett a rajtnál, mégis sikerült megőriznie az első helyét. A mezőny hátsó részében azonban nem volt ilyen szerencsés a helyzet: a kezdeti zűrzavar végén Bortoleto a falnak ütközött, míg Cunoda és Gasly is a boxutcába voltak kénytelenek behúzódni, s végül a francia versenyző kénytelen volt feladni a küzdelmet.

A kerékcserék következtében Max Verstappen sokáig az élen tartotta a pozícióját, és próbálta kihúzni ezt az időszakot a lehető leghosszabb ideig. Az első kiállásakor azonban csak a negyedik helyre tudott visszatérni. A verseny során nem sok izgalom alakult ki: George Russell áthajtásos büntetést kapott, miután Alexander Albont megkerülve levágta a buktatót, míg Fernando Alonso a hetedik helyről esett ki, mivel a kocsija meghibásodott és kifüstölt.

Verstappen az utolsó pillanatig türelmesen várt a második kötelező kerékcserével, de nem sikerült elegendő előnyre szert tennie az élen, így a negyedik helyre tért vissza. Charles Leclerc igyekezett megelőzni Norrist, de nem adódott alkalma erre; a rajtsorrendhez képest csupán Verstappen cserélt helyet Lewis Hamiltonnal.

Lando Norris fantasztikus teljesítménnyel zsebelte be idénybeli második futamgyőzelmét, ráadásul Monacóban először állhatott a dobogó legfelső fokán. Ezzel a diadalával a világbajnoki összetett versenyben csupán három pontra csökkentette a hátrányát az éppen harmadik helyen végző Oscar Piastrihoz képest.

A Monacói Nagydíj másik jelentős győztese az RB csapata volt, hiszen Isack Hadjar a hatodik helyen zárta a versenyt, míg Liam Lawson nyolcadik helyezésével szintén hozzájárult a csapat pontszerzéséhez.

Related posts