Milyen állapotban lehet egy négyéves, 170 ezer kilométert futott elektromos VW? -- Totalcar

Az ADAC Volkswagen ID.3 Pro S-e lenyűgözően teljesít a hosszú távú teszt során, ami igazán figyelemre méltó.
Az ADAC kíváncsi volt, milyen teljesítményre képes egy modern villanyautó hosszú távon, ezért 2021 májusában bevonták flottájukba egy ID.3 Pro S modellt. Azóta az autó már több mint 170 ezer kilométert tett meg, és az ADAC tapasztalatai szerint nem kímélték a járművet: rendszeresen 100%-ra töltötték, sőt sokszor hosszabb ideig is így hagyták, ami általában nem kedvez az akkumulátor élettartamának. Ennek ellenére az akku állapota továbbra is kiváló: 91%-os kapacitást mértek, ami bőven meghaladja a 70%-os garanciális küszöböt.
A 77 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkező autó papíron 525 kilométeres hatótávot ígér, de a valóságban inkább 400 kilométer körüli távolságot lehet elérni. Télen, amikor a hőmérséklet mínusz 9 fokra süllyed, a hatótáv 300-320 kilométerre csökken. Érdekes módon a Rettenbach-gleccser túráját egyetlen töltéssel sikerült teljesíteni, 2700 méteres magasságig felfelé, majd vissza. A fogyasztás a használat függvényében 13 és 30 kWh/100 km között változik, és a négyéves tesztidőszak során átlagosan 23 kWh körüli értéket mutatott. Az ID.3 futóművének, üléseinek és adaptív tempomatjának köszönhetően hosszú utazások során is kényelmes élményt nyújt.
Szoftveres szempontból hosszú ideig gondot okozott, a frissítések lassan érkeztek, de a 3.2-es verzió óta jelentős javulások figyelhetők meg: a töltési idő lerövidült, a hatótáv-számítás pontosabbá vált, és a téli energiapazarlás is csökkent, így már nem jelentkeznek komolyabb problémák. Azonban a kijelzők és az érintős kezelőszervek továbbra is sok bírálatot kaptak. Az ADAC jelentése szerint éjszaka és vezetés közben használatuk különösen nehézkes, ráadásul a rendszer sebessége sem kielégítő.
A kötelező szerviz kétévente esedékes, és nem éppen olcsó mulatság: az első alkalommal, amikor 74 ezer kilométert futott az autó, 500 eurót kellett fizetnem, míg a második szerviz 176 ezer kilométernél már 427 euróba került. Emellett még egy klímaszerviz is belefért a költségekbe, ami 198 eurót jelentett.
A belső térben egyértelműen érződik, hogy az autót többen használták, de a kopások nem mondhatók drámainak. Külsőleg is csupán a megszokott jellemzők láthatók, mint néhány karc és kavicsfelverődés. Használtautóként a piaci értéke körülbelül 23 861 euróra tehető, míg az eredeti vételár 41 995 euró volt.
Az ADAC friss jelentése alapján az ID.3 kiemelkedően teljesít, az akkumulátor, a felfüggesztés és a hajtáslánc kiváló állapotban van. A szoftveres problémák jelentős része már a múlté. Azonban a tesztelés nem zárult le, legközelebb 250 ezer kilométer megtétele után adnak részletesebb beszámolót az autó állapotáról.