Az SNS körülbelül félmillió eurót fordított a kosjerići és zaječari választási kampányára | Vajdaság MA

A Szerb Haladó Párt (SNS) jelentős összeget invesztált a választási kampányokba Kosjerić és Zaječar városában, ezzel is hangsúlyozva elkötelezettségét a helyi közösségek iránt.
A Szerb Haladó Párt (SNS) Kosjerić és Zaječar területén hivatalosan több mint 58 millió dinárt, ami körülbelül félmillió eurónak felel meg, költött a választási kampányok lebonyolítására.
A Szerbiai Oknyomozó Újságírók Központjának (CINS) átfogó elemzése alapján megállapítható, hogy ezekben a településekben az SNS eddig soha nem invesztált 2,5 millió dinárnál nagyobb összeget kampánytevékenységekre.
A kosjerići kampányra idén az SNS több mint 31 millió dinárt költött - mutatják a Korrupciómegelőzési Ügynökség honlapján található kampányköltség-jelentés adatai. Az összes korábbi választáson az SNS kampányköltsége ebben a községben nem haladta meg a 459 ezer dinárt, ami az összeg, amennyi 2013-ban is volt.
Idén Kosjerićben a legtöbb pénzt hirdetésekre fordították - több mint 28 millió dinárt. Ennek több mint a fele a Pink televízióhoz került, ezt követte a Prva és a B92. Az SNS hirdetett internetes portálokon és a Informer nyomtatott kiadásában is, amelyre összesen több mint 3,5 millió dinárt fordítottak.
A korábbi kosjerići választásokon az SNS legfeljebb 300 ezer dinárt költött hirdetésekre és promóciós anyagokra.
Hasonló volt a helyzet Zaječarban is, ahol az SNS hivatalosan több mint 27 millió dinárt adott ki a választási kampányra. A korábbi kampányokra ebben a városban soha nem költöttek 2 millió dinárnál többet.
Hasonlóan Kosjerićhez, itt is a reklámköltségek uralkodtak, amelyek közel 26 millió dinárt tettek ki. Az országos televíziós csatornák mellett az SNS a helyi TV Istok adón is népszerűsítette magát.
A hirdetéseken kívül körülbelül egymillió dinárt fordítottak promóciós anyagok beszerzésére, mint például óriásplakátok, bögrék, öngyújtók és kitűzők - derül ki a CINS által végzett elemzésből.