A Lidl anyacége egy izgalmas új projektre készül, amely felkavarhatja a piaci állóvizet.

A pénzügyi befektetők, köztük az EBRD, a Morphosis Capital és a CEECAT, 2024 augusztusában többségi részesedést vásároltak a La Cocoșban, a tranzakció értéke körülbelül 30-35 millió euróra tehető. Az EBRD ebből 15 millió eurót biztosított a befektetéshez.
Iulian Nica, a La Cocoș alapítója reméli, hogy a Schwarz Group megőrzi majd a La Cocoș márkát, az üzletek formátumát és árazási politikáját, valamint
Európa-szerte folytatja fejlesztéseit, melyekben a Lidl és a Kaufland is részt vesz.
A román Ziarul Financiar napilapnak adott interjújában kiemelte, hogy a tranzakció nem csupán egy egyszerű felvásárlás, hanem egy stratégiai együttműködés, amelynek célja a La Cocoș modell további bővítése és megszilárdítása.
Christian Groh, a Schwarz Group elnöke, méltatta a La Cocoș innovatív üzleti modelljét és jövőbeli növekedési lehetőségeit. Rámutatott, hogy a kölcsönös tanulás és a tudásmegosztás kulcsfontosságú elemei a vállalat sikeres fejlődésének, és hangsúlyozta, hogy ezek a tényezők hozzájárulnak a versenyképesség fenntartásához és a piaci pozíció erősítéséhez.
A 2014-ben megalapított La Cocoș az utóbbi években dinamikusan fejlődött, és jelenleg négy jelentős üzlettel büszkélkedhet Ploiești, Brașov és Bukarest városaiban. A cég 2024-ben elérte a 236,5 millió eurós forgalmat, ami egy figyelemre méltó 20%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A La Cocoș a piacon való kiemelkedését nagyméretű üzleteivel, gondosan válogatott termékkínálatával, valamint a nagyobb vásárlásokra vonatkozó árengedményekkel és könnyen érthető termékbemutatóival éri el.
A La Cocoș 2025-re várhatóan meghaladja a 300 millió eurós forgalmat, és bővíti jelenlétét egy új pitești üzlettel, valamint három további nyitással 2025-ben Craiova, Pitești és Arad városokban. Hosszú távú célja, hogy országszerte 15 üzletet működtessen és 2030-ra elérje az 1 milliárd eurós forgalmat. Ennek érdekében a következő három-öt évben 12 új üzletet tervez nyitni, amelyben kulcsszerepet játszik majd a Schwarz Group általi felvásárlás.
A román élelmiszer-kiskereskedelmi színtér dominálisan a Schwarz Group Lidl és Kaufland láncai által formálódik. A Lidl megőrzi vezető pozícióját, míg a Kaufland szorosan a nyomában jár, a második helyezettként, körülbelül 19,6 milliárd RON bevétellel.