Négy héten át elkerülhetetlen a zűrzavar Budapesten – éppen a legforgalmasabb időszakban kezdődik meg a Keleti pályaudvar felújítása.


Szuperkoncert Budapesten: kerülte a nyilvánosságot Jennifer Lopez, a városnézést is lemondta

Szeptember első hetében a város forgalma hirtelen felerősödik, ahogy az iskolák kapui újra megnyílnak, és a diákok, valamint a dolgozók visszatérnek a hétköznapokba. Ezzel párhuzamosan a Keleti pályaudvar forgalma is megváltozik, mivel a vonatok négy hétre elkerülnek innen, és Kelenföld, Kőbánya, valamint más külvárosi állomások felé irányítják az utasokat. Az utasoknak így buszra vagy villamosra kell ülniük, hogy elérjék céljaikat – legyen az munkahely, iskola, vagy bármilyen más helyszín. Az utazások során érdemes előre tervezni, hogy elkerüljük a zsúfoltságot és a várakozást!

A győri vonatok például Kelenföldig közlekednek, míg a Tisza-tóhoz a Nyugati pályaudvarról indulnak a járatok. Akik rendszeresen utaznak ezen vonalakon, azoknak a metrók segítségével könnyebben megy a dolguk: a Nyugatiból a 3-as, Kelenföldről pedig a 4-es metró gyorsan eljuttatja őket a belváros szívébe. Az InterRégiók és az S80-as vonatok azonban csak Kőbánya felsőig jutnak, ahonnan buszra kell szállniuk, hogy elérjék a Puskás Ferenc Stadion metróállomást.

Miért pont a legnagyobb forgalom idején, amikor a budapesti közlekedés már így is feszült, és csak a karácsony előtti hetek okoznak nagyobb feszültséget? A MÁV nyíltan beismeri, hogy az iskolai szünet végére időzítették a munkálatokat, és bár sokakban felmerülhet, hogy ez szándékos kellemetlenség az utasok számára, valójában nem erről van szó. A vállalat sajtóirodája elmagyarázta, hogy nyáron a távolsági vonatok iránti kereslet megnő, nemcsak a Balaton, hanem a Tisza-tó irányába is. Ezért ilyenkor sokkal nehezebb a forgalmi rend ideiglenes átszervezése.

Spohn Márton, a Közlekedő Tömeg alelnöke viszont úgy sejti, kényelmi okok miatt időzíthette nyár végére a MÁV a munkákat.

- Az ilyen rendszerszerű karbantartásokat néhány hosszú hétvége alatt el lehetne végezni. De persze, ehhez az kellene, hogy hétvégén és 24 órában dolgozzanak, akkor nem tartana csaknem egy hónapig egy ilyen munka, és nem okozna indokolatlanul sokkal több kényelmetlenséget az utasoknak - vélekedett a szakember.

A többnyire igen kritikus Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke viszont megértőbb a MÁV döntését illetően.

- Vasúti felújításra sosincs jó időpont, mert nyáron az üdülőforgalom nagyobb, mint ősszel. Valamikor viszont meg kell csinálni, mert ramaty állapotban van a Keleti - jelentette ki a Blikknek.

Dorner információi szerint jelentős karbantartási munkálatok várhatóak a Keleti pályaudvaron. Nem csupán a régi felsővezetéket távolítják el, hanem a tervek között szerepel az elöregedett és problémás váltók cseréje is, amelyek tavaly nyáron egy vonat kisiklásához vezettek ezen a helyszínen.

- Ezeket a váltókat már régóta kizárólag állomásokon alkalmazzák, ahol a vonatok sebessége nem haladja meg a 40 km/h-t, mivel nyílt vonalon való használatuk tilos. Úgy tűnik, most végre eltűnnek a Keleti pályaudvarról - emelte ki a szakértő.

Related posts