Németországból érkezett egy olyan javaslat, amely jelentősen megemelheti az autók árát, ami komoly hatással lehet a piacon - Liner.hu.
Az AFP hírügynökség beszámolója szerint Juergen Kerner, a szakszervezet helyettes vezetője szerint az előírás minden ipari termékre vonatkozna, beleértve a kínai és amerikai gyártású gépjárműveket is.
A mostani körülmények között az autókhoz szükséges alkatrészek jelentős része, különösen az európai modellekhez, főként Ázsiában, különösen Kínában készül. Azonban, ha az alkatrészgyártást Európába helyeznénk át, az jelentős mértékben megemelné a gépjárművek árát.
Kerner ugyanakkor rámutatott, hogy nem a teljes gyártási folyamat európai lokalizációja a cél. "Nem szeretnénk százszázalékos európai gyártást, ez teljesen helytelen lenne. Az export létfontosságú számunkra, de a nulla százalék ugyanúgy elfogadhatatlan", mondta.
A szakszervezeti kezdeményezés időzítése szorosan összefonódik a német gazdaság aktuális kihívásaival. Ezek közé tartozik a fokozódó kínai verseny, a megugró energiaköltségek, valamint Donald Trump amerikai elnök esetleges új kereskedelmi vámjainak árnyéka. Németország, amely az Európai Unió legnagyobb gazdaságával büszkélkedhet, már technikai recesszióba süllyedt, miután két egymást követő negyedévben is tapasztaltak gazdasági visszaesést.
Christiane Benner, az IG Metall elnöke a február 23-i választások küszöbén arra bátorítja a választókat, hogy a bevándorlással kapcsolatos viták helyett a gazdasági kihívásokra összpontosítsanak. Ezen túlmenően figyelmeztetett a szélsőséges ideológiák által jelentett fenyegetésekre, hangsúlyozva, hogy a szakszervezet tagjai között 500 ezer bevándorló vagy bevándorló származású egyén található.
„Nincs időnk a felesleges várakozásra” – figyelmeztetett Benner, aki hangsúlyozta, hogy a következő német kormánynak meghatározó szerepe lesz a gazdasági átalakulásban.