Számos friss érdeklődő fordította figyelmét a Kovács Mihály Országos Grafikus Programozási Verseny iránt.
Mint ahogy már korábban is jeleztük, a Nemzeti Pedagógus Kar Informatika/Digitális kultúra Tagozata tegnap lebonyolította idei első online konferenciáját. Örömmel tapasztaltuk, hogy az eseményen számos, az NJSZT-hez kapcsolódó előadó osztotta meg tudását, hozzájárulva ezzel a több mint 150 informatikatanár szakmai fejlődéséhez.
A 2024-es Tarján-díjasunk, Fehér Péter lenyűgöző előadása, amely a kiterjesztett valóság és a mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásáról szólt, után Képes Gábor, az NJSZT ügyvezetője vette át a szót. Előadásának címe: "Tanár példakép és a digitális kultúra úttörője: Kovács Mihály". Az esemény során egy olyan emberi és tudományos példaképről beszélgettünk, aki a kibernetika szakköreinek világába vezette el hallgatóságát az 1950-es és 60-as évek során. Kovács Mihály módszertani és tudományos hozzájárulása ma is érezteti hatását, és üzenetei a digitális kor kihívásaival küzdő pedagógusok számára mérföldkőnek számítanak. Az előadás során a múlt és a jelen összefonódott, rávilágítva arra, hogyan formálják a technológiai újítások a tanítás és tanulás jövőjét.
Tehetséggondozási Szakosztályunk keretein belül Mahler-Lakó Viktória (ELTE IK) prezentálta a Kovács Mihály nevét viselő, 2024-es Országos Grafikus Programozási Verseny újdonságait.
A fiatal szakértők által alaposan megújított, felfrissített versenyre (a korábbi LOGO versenyre) január 31-ig várjuk a jelentkezőket.
A versenyt négy különböző korcsoport számára szervezzük meg:
Természetesen! Íme egy egyedi szöveg a 3-4. évfolyamosok számára: --- **Színes Kalandok az Iskolában** Képzeld el, hogy egy nap a suliban minden más lesz, mint eddig! Amikor belépsz az osztályterembe, a falak csillogó színekben pompáznak, és a padokon varázslatos könyvek várnak rád. Az óra kezdetén a tanító néni egy különleges kalandról mesél, ahol mindenki szuperhős lehet! Első feladatotok, hogy válasszátok ki a kedvenc szuperképességeteket! Van, aki a repülést választja, mások a láthatatlanságot. A tanító néni varázslatos térképet ad nektek, amelyen titkos helyszínek találhatók, ahol a szuperképességeiteket ki kell próbálnotok. A szünetben a barátokkal együtt bejárjátok az iskola udvarát, ahol egy óriási fát találtok. A fa tövében egy titkos ajtóra bukkantok, ami egy másik világba vezet. Itt minden állat tud beszélni, és a fák mesélnek a múltról. Ti vagytok a hősök, akik segítenek megmenteni ezt a varázslatos helyet! A nap végén, mikor visszatértek a valóságba, egy különleges emléket kaptok: egy színes rajzot a kalandjaitokról, amit közösen készítettetek. Ez az élmény örökre veletek marad, és minden nap emlékeztet arra, hogy a képzelet határtalan! --- Remélem, tetszik ez az egyedi szöveg!
Természetesen! Itt van egy egyedi szöveg, amely a 5-6. évfolyamosok számára készült: --- **Kaland a Mesebeli Erdőben** Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy csodálatos erdő, ahol minden fa és virág különleges titkokat rejtett. Az erdő közepén állt egy hatalmas, öreg tölgyfa, amely már több száz éve őrizte a mesék világát. A tölgyfa ágai között apró, színes madarak csicseregtek, és a fák alatt szorgos mókusok gyűjtögették a diókat. Egy nap, a falu gyerekei, Bence és Lili, elhatározták, hogy felfedezik ezt a varázslatos erdőt. Tele izgalommal és kíváncsisággal indultak útnak. Ahogy beléptek az erdőbe, a napfény átszűrődött a fák lombjai között, és mindenhol boldog, vidám zene hallatszott. A gyerekek szíve gyorsabban kezdett verni, mert tudták, hogy egy különleges kaland vár rájuk. Hamarosan találkoztak egy barátságos nyuszival, aki mesélni kezdett nekik a titkos ösvényekről és a rejtett kincsekről. „Ha igazán bátor vagy, kövessétek a piros virágokat, és elvezetnek titeket a varázslatos tóhoz!” - mondta a nyuszi, miközben ugrándozott. Bence és Lili izgatottan követték a nyuszi tanácsát, és valóban, a piros virágok egy gyönyörű, csillogó tóhoz vezették őket. A tó vize olyan tiszta volt, hogy a fenekén a kavicsok csillogtak, mint a gyöngyök. A gyerekek boldogan játszottak a vízben, és a nyuszi is csatlakozott hozzájuk. Ahogy a nap lenyugvóban volt, és a tó tükrözte a narancssárga égboltot, Bence és Lili tudták, hogy ez a nap örökre a szívükben marad. Az erdő varázsa és a barátokkal töltött idő mindig emlékezetes marad. Mielőtt hazamentek volna, megfogadták, hogy újra visszatérnek, hogy felfedezzék a következő kalandot, és találkozzanak újabb csodás lényekkel. Mert az erdő titkai sosem fogynak el, és mindig várják a bátor felfedezőket! --- Remélem, tetszik ez a mese!
Természetesen! Íme egy egyedi szöveg a III. korcsoport, 7-8. évfolyamos diákok számára: --- **Fedezd fel a világ csodáit!** A 7-8. évfolyamos diákok számára ez az időszak tele van lehetőségekkel és felfedezésekkel. Ez a néhány év nem csupán a tanulásról szól, hanem arról is, hogy megismerjük saját magunkat és a minket körülvevő világot. Lehet, hogy most kezded el felfedezni a tudomány, a művészetek vagy a sport iránti szenvedélyedet. Gondolj csak bele, mennyi izgalmas dolog vár rád! A tudományos kísérletek során olyan titkokat fedezhetsz fel, amelyek a mindennapi életünk részét képezik. A művészetekben szabadjára engedheted a kreativitásodat, és kifejezheted magadat festmények, zenék vagy írások formájában. A sportokban pedig nemcsak az egészségedet őrizheted meg, hanem barátságokat is köthetsz, és megtanulhatod a csapatmunkát. Ne feledd, hogy a tanulás nem csupán a könyvek világára korlátozódik! Használj ki minden lehetőséget, hogy tapasztalatokat szerezz, új embereket ismerj meg, és bővítsd a látókörödet. Legyen szó egy izgalmas iskolai projektről, egy szakkörbe való beiratkozásról, vagy akár egy önkéntes munkáról, mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy gazdagabbá válj, és megtaláld a helyed a világban. Bármi is legyen a célod, ne félj álmodni nagyot, és tedd meg az első lépést a megvalósítás felé! A jövő a te kezedben van, és tele van lehetőségekkel! --- Remélem, hogy tetszik ez az egyedi szöveg! Ha van valami konkrét téma, amiről szeretnél írni, csak szólj!
IV. korcsoport: 9-12. évfolyamosok
A versenyen a számítógépes programozási feladatok megoldása az I-III. korcsoport esetén Logo (Imagine Logo 2.0) vagy Scratch (3.29.1), a IV. korcsoport esetén Logo (Imagine Logo 2.0) vagy Python (3.9 vagy 3.11) nyelven történik.
Jelentkezés és további részletek elérhetősége:
http://logo.inf.elte.hu/logo_aktualis.html
Robotika Szakosztályunk alelnöke, Kiss András az Országos Méh-Ész Logikai Versenyt mutatta be, amit szintén jó szívvel ajánlunk.
Sajnálom, de nem tudom megnyitni a linkeket, így nem tudom közvetlenül átkonvertálni a tartalmat. Viszont szívesen segítek abban, hogy egyedi szöveget készítsek a BeeBot versennyel kapcsolatban. Kérlek, írd le, hogy milyen információkat szeretnél belefoglalni, vagy milyen stílusban íródjon a szöveg!
Ezen versenyek és a szakosztályainkhoz kötődő további versenyek (ízelítő a képen!) a legkisebbektől az érettségizőkig (sőt, néhány esetben az egyetemistákig) szólítják meg és vonják be az IT világába a diákokat!
Örömmel tölt el minket, hogy részt vehettünk a Nemzeti Pedagógus Kar rendezvényén, és bemutatkozhattunk!