Budapesten hamarosan utasok nélküli villamosok közlekednek! Ez a fejlesztés forradalmasítja a közlekedést, és új dimenziókat nyit meg a városi mobilitás terén. Az automatizált járművek biztonságosabbá és hatékonyabbá tehetik az utazást, miközben csökkenti


Elindult az első új CAF-villamos próbaútja, amely a 51 járműből álló flottának az ékköve. Ez a fejlesztés komoly lépést jelenthet a fővárosi közlekedés modernizálásában, hiszen az alacsonypadlós villamosok aránya a jelenlegi 30 százalékról akár 40 százalékra emelkedhet - számolt be róla a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A 34 méter hosszú jármű jelenleg utasok nélkül közlekedik, miközben átfogó teszteken esik át. A gyártó szakemberei már alaposan megvizsgálták és összehangolták a villamos kulcsfontosságú rendszereit, beleértve a fékberendezést, a klímarendszert és az ajtóvezérlő szoftvereket.

A következő mérföldkő a kötelező 1000 kilométeres próbafutás lesz, amit a közlekedési hatóságok írnak elő.

Ha a villamos sikeresen teljesíti a kihívást és a hatósági vizsgát, akkor átadják a megrendelő BKK-nak, és megkezdheti a menetrend szerinti közlekedést. Az előzetes tervek alapján a dél-pesti vonalakon fogja megkezdeni pályafutását.

A spanyolországi Zaragozában készült villamos jelentős fejlesztéseken ment keresztül a Budapesten már üzemelő CAF-modellekhez viszonyítva. Erősebb klímaberendezéssel látták el, emellett a karosszéria modernizálásán is dolgoztak, frissítve a jármű oldalait, ajtóit, valamint a belső burkolatok elemeit.

A BKK tervei szerint az új járművek bevezetésével több vonalon is nőhet az alacsonypadlós, légkondicionált villamosok száma. Többek között az 1-es, 14-es, 42-es, 50-es és 69-es vonalakon várható bővülés. Emellett, ha a szükséges európai uniós támogatás rendelkezésre áll és megvalósulnak a szükséges infrastrukturális fejlesztések, a 2-es, 23-as, 24-es járatcsaládokon, valamint az 51A és 62-es vonalakon is megjelenhetnek a korszerű járművek.

A jelenlegi beszerzés utolsó járműve várhatóan 2026 végén állhat forgalomba. A BKK már dolgozik egy újabb tender kiírásán, amely akár több mint 100 további villamos érkezését eredményezheti Budapestre 2030-ig.

Related posts