Verstappen dominálta az Imolai versenyt, magabiztosan szerezte meg a győzelmet.

A 27 éves holland pilóta diadala elsősorban a rajt utáni kivételes előzési taktikájának volt köszönhető, amely nemcsak az idei második, hanem pályafutása 65. győzelmét is hozta számára. Ezen kívül ez a verseny különös jelentőséggel bír a Red Bull csapat számára, hiszen a 400. Formula-1-es megmérettetésüket ünnepelhették.
A címvédő mögött Lando Norris, a McLaren brit pilótája érkezett be a második helyen, míg a harmadik pozíciót csapattársa, az ausztrál Oscar Piastri foglalta el, aki továbbra is vezeti a világbajnoki pontversenyt.
A rajtnál Verstappen elrugaszkodása nem volt tökéletes, ugyanakkor a címvédő az első kanyarnál nagyon késői féktávot vett, majd egy bátor és agresszív, de remekül kivitelezett manőverrel a külső íven megelőzte a pole pozícióból startoló Piastrit. A McLaren ausztrál versenyzője annyiban "segített" Verstappennek, hogy túl hamar kezdett el fékezni a kanyar előtt, így a riválisnak lehetősége nyílt bemenni mellé.
A 10. kör végén a verseny élmezőnye a következőképpen alakult: Verstappen, Piastri, George Russell (Mercedes) és Norris foglalták el az első négy helyet. A helyzet alapján úgy tűnt, hogy csupán a harmadik helyért folytatott harc vár ránk. Ez valóban így is történt, hiszen Norris néhány kör elteltével intenzív csata után megelőzte Russellt, akit a Mercedes azonnal a boxba hívott egy kerékcserére. Két körrel később Piastri is friss gumikat kapott, de a jobb első kerék cseréje kicsit lassabbra sikeredett, így az ausztrál versenyző némi időt veszített a pit stop során.
Miközben a következő szakaszokban Piastri igyekezett előrébb jutni, a 29. körben a McLaren Norrist is a boxba hívta. Ezt követően a versenybíróság azonnal virtuális biztonsági autós fázist rendelt el, mivel az egyik Haas autót a pálya mellett kellett menteni. Ekkor minden pilóta, aki még nem végezte el a kerékcserét, a box irányába vette az irányt. A kerékcserék után Verstappen magabiztosan vette át a vezetést, mögötte Norris másodikként száguldott, míg Alexander Albon (Williams) a harmadik helyen haladt. Piastri új abroncsokat kapott, de sajnos a csere ezúttal sem ment zavartalanul, a bal hátsó keréknél adódtak problémák a szerelőknek.
A 40. körben Piastri végre megelőzte Albont, így a harmadik helyre lépett előre. Eközben a 11. és 12. pozícióból induló Ferrarik is látványosan közelítettek az élmezőnyhöz. Lewis Hamilton az ötödik, míg Charles Leclerc a hatodik helyen futott.
A 47. körben a hazai közönség előtt szereplő Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) a fűre húzódott műszaki hiba miatt, ezért a pályára hajtott a biztonsági autó. Ennek nyomán majdnem a mezőny összes tagja a boxba hajtott kerékcserére, Piastri azonban a pályán maradt, így második lett Verstappen mögött, harmadikként Norris következett, majd Leclerc, Albon, Russell, Hamilton volt a további sorrend.
Az újraindításra az 53. kör végén került sor, így tízkörös hajrá következett, amelynek során Verstappen nagyon magabiztosan őrizte meg az első helyet, Norris viszont megelőzte csapattársát és feljött másodiknak, a mezőnyben ekkor leggyorsabb Hamilton három előzés után Piastrit már nem tudta utolérni, így meg kellett elégednie a negyedik pozícióval.
Az Emilia Romagna Nagydíj három napja alatt összesen 242 ezer lelkes szurkoló gyűlt össze a helyszínen, ezzel új rekordot állítva fel az imolai pálya történetében.
A világbajnoki szezon következő állomása a jövő hétvégén érkezik el Monte-Carlóba, ahol a legendás Monacói Nagydíj várja a rajongókat.